
Δαγκάνα Φρένων για αυτοκίνητο
Δαγκανα φρενου για
Δαγκανα φρενου: χρήσιμες πληροφορίες
Βλάβες της δαγκάνας των φρένων
- Μηχανική βλάβη του τμήματος,
- Μπλοκάρισμα των συστατικών της δαγκάνας,
- Τέλος κύκλου ζωής του τμήματος,
- Παραμόρφωση της δαγκάνας,
- Αλλαγή στη διάταξη των εξαρτημάτων της,
- Διάβρωση των τακακιών,
- Μετατόπιση του εμβόλου της δαγκάνας,
- Φθορά των φουσκών του εμβόλου.
Σημάδια βλάβης της δαγκάνας των φρένων
- Εξωτερικοί ήχοι κατά το πάτημα του πεταλιού του φρένου,
- Κραδασμοί και χτυπήματα κατά το φρενάρισμα,
- Ολίσθηση του αυτοκινήτου,
- Χτυπήματα στην ανάρτηση που σταματούν μόνον κατά το φρενάρισμα,
- Επιδείνωση της απόκρισης του οχήματος,
- Δυσκολίες όταν το αυτοκίνητο στρίβει,
- Υπερβολικό βάθος του πεταλιού του φρένου.
Αιτίες βλαβών της δαγκάνας των φρένων
- Αέρας στο σύστημα πέδησης,
- Επίδραση βρωμιάς και σκόνης,
- Συχνές εναλλαγές θερμοκρασίας,
- Τοποθέτηση τμημάτων κακής ποιότητας,
- Οδήγηση σε ανώμαλους δρόμους,
- Λανθασμένη τοποθέτηση δαγκάνας,
- Σπορ στυλ οδήγησης.
- Χρήση αναλώσιμων κακής ποιότητας,
- Ανεπαρκής συντήρηση του συστήματος.
Διαγνωστικός έλεγχος
Οι επαγγελματίες ειδικοί συστήνουν να κάνετε διαγνωστικό έλεγχο της κατάστασης της δαγκάνας ανά μήνα. Κατά αρχάς, ελέγξτε τη μονάδα. Στη συνέχεια, αξιολογήστε γενικά την κατάσταση ολόκληρου του συστήματος πέδησης. Παραδείγματος χάρη, μπορείτε να το ελέγξετε, επιταχύνοντας το αυτοκίνητο έως τα 80 χιλιόμετρα την ώρα (σιγουρευτείτε πως το οδόστρωμα είναι ίσιο και ξηρό). Κατόπιν, πατήστε το πετάλι του φρένου απότομα. Αν ακούσετε ήχους γδαρσίματος ή σπασίματος και η κίνηση του οχήματος κατά το φρενάρισμα δεν είναι ευθεία, τότε το σύστημα πέδησης έχει κάποιο πρόβλημα. Επίσης, μην ξεχάσετε να διασφαλίσετε την ύπαρξη γράσου στη μονάδα και την ορθή λειτουργία του συνόλου των τμημάτων της. Ο διαγνωστικός έλεγχος του συστήματος πέδησης, πρέπει να πραγματοποιείται κάθε 20000 χιλιόμετρα.
Επισκευή και αντικατάσταση της δαγκάνας των φρένων
Οι δαγκάνες χαλούν συχνά (είναι αξιοσημείωτο το ότι οι εμπρόσθιες δαγκάνες απαιτούν αντικατάσταση 2 με 3 φορές συχνότερα από ό,τι οι οπίσθιες). Το λογικό είναι να μην τις αλλάζετε κατευθείαν, αλλά να τις επισκευάζετε με τη βοήθεια κάποιου επαγγελματία. Το τμήμα χρειάζεται να αφαιρεθεί και να καθαριστεί από το υγρό των φρένων και το λάδι σε κάποιο συνεργείο. Μετά την αποκατάσταση της δαγκάνας, θα πρέπει να γίνει και αλλαγή των τακακιών. Εφόσον το τμήμα δεν επισκευάζεται, θα πρέπει να αντικατασταθεί.