
Διαμήκης Φορέας για αυτοκίνητο
Διαμήκης Φορέας από τους καλύτερους κατασκευαστές
Διαμήκης Φορέας για
Διαμήκης Φορέας: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν ζημιές στην πλευρική δοκό του πλαισίου
Συνήθως, η πλευρική δοκός του πλαισίου δεν μπορεί να ελεγχθεί, αν δεν αφαιρεθεί από το όχημα. Έτσι η εκτίμηση της κατάστασης του τμήματος από εσάς τους ίδιους, περιορίζεται στον έλεγχο της γεωμετρίας του αμαξώματος του αυτοκινήτου. Θα πρέπει να ελέγξετε το κατά πόσο κλείνουν όλες οι πόρτες με την ίδια δύναμη κι αν βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο σε σχέση με το αμάξωμα του αυτοκινήτου. Συνεχίζοντας θα πρέπει να μετρήσετε με ένα μέτρο, την απόσταση ανάμεσα στις βάσεις των αναρτήσεων, το πλάτος του πατήματος των τροχών, τους χιαστούς των θυρών και να τσεκάρετε τις μετρήσεις, με τις τιμές που αναφέρονται στο τεχνικό εγχειρίδιο του οχήματος. Για να πραγματοποιηθεί αναλυτικότερος διαγνωστικός έλεγχος, απαιτείται ειδικός εξοπλισμός, οπότε η βέλτιστη λύση θα ήταν να αποταθείτε σε κάποιο συνεργείο.
Μπορεί να καταλάβετε ότι η πλευρική δοκός του πλαισίου απαιτεί διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω συμπτώματα:
- Το όχημα τραβάει προς τη μία πλευρά όταν κινείται.
- Τα ελαστικά παρουσιάζουν άνιση φθορά.
- Οι πόρτες, το καπό και το πορτμπαγκάζ δεν κλείνουν σωστά.
- Εμφανίζονται κραδασμοί γίνονται στο τιμόνι, κατά την οδήγηση με υψηλές ταχύτητες.
Αίτια ζημιών της πλευρικής δοκού του πλαισίου
Η πλευρική δοκός του πλαισίου αποτελεί φέρον τμήμα του αμαξώματος του αυτοκινήτου, με ιδιαίτερη αντοχή στις υψηλές δυνάμεις κρούσης, που εμφανίζονταν στα τροχαία ατυχήματα. Έτσι, η βασικότερη αιτία ζημιάς τους, είναι οι υψηλές δυνάμεις που αναπτύσσονται στις συγκρούσεις. Μετά από κάποιο τροχαίο ατύχημα, το τμήμα ενδέχεται να παραμορφωθεί ή να σπάσει.
Οι πλευρικές δοκοί ενδέχεται, επίσης, να στραβώσουν από τη συχνή χρήση του οχήματος σε κακής ποιότητας οδοστρώματα ή εκτός δρόμου, μιας κι όταν το αυτοκίνητο περνά πάνω από σαμαράκια και λακκούβες, ειδικά με υψηλές ταχύτητες, τα συγκεκριμένα τμήματα δέχονται ιδιαίτερα υψηλά φορτία.
Οι πλευρικές δοκοί ενδέχεται, επίσης, να διαβρωθούν σε βάθος χρόνου από την έκθεση σε υγρασία και αποπαγωτικά χημικά. Για να αποτραπεί αυτό, θα πρέπει να επισκευάζονται τα μικρά ραγίσματα και τα σκασίματα του χρώματος, αμέσως μόλις γίνουν αντιληπτά.
Επισκευή της πλευρικής δοκού του πλαισίου
Η επισκευή των πλευρικών δικών του πλαισίου, πραγματοποιείται με τη βοήθεια ειδικού ακριβού εξοπλισμού, οπότε μπορεί να γίνει αποκλειστικά σε κάποιο συνεργείο. Ο όγκος εργασίας και η μέθοδος επισκευής του, έχει να κάνει με το είδος και την έκταση της ζημιάς.
Αν υπάρξει διάτρηση λόγω σκουριάς, η οποία δε έχει επεκταθεί στο σύνολο της επιφάνειας του τμήματος, η πλευρική δοκός μπορεί να επισκευαστεί με οξυγονοκόλληση ή αργκόν. Το προβληματικό σημείο καθαρίζεται και συγκολλάτε επάνω του ένα επίθεμα, στη συνέχεια οι κολλήσεις επικαλύπτονται με αντιδιαβρωτικές ουσίες, όπως η πίσσα πλήρωσης.
Οι μικρού μεγέθους παραμορφώσεις, επισκευάζονται με το τράβηγμά τους από ειδικό εξωλκέα μετάλλων. Τα ιδιαίτερα παραμορφωμένα σημεία, όταν ολόκληρη η επιφάνειά τους δεν είναι μεγάλη, κόβονται και στη θέση τους, κολλιούνται καινούρια τμήματα.
Αν υπάρχουν μεγαλύτερες ζημιές, ούτε η επισκευή υψηλής ποιότητας δεν μπορεί να εγγυηθεί την επαναφορά της αρχικής αντοχής του οχήματος, οπότε θα πρέπει να αντικατασταθεί η πλευρική δοκός του πλαισίου.
Αντικατάσταση της πλευρικής δοκού του πλαισίου
Η πλευρική δοκός του πλαισίου δεν μπορεί να αντικατασταθεί από εσάς, αν δεν διαθέτετε τις αναγκαίες ικανότητες και τον απαραίτητο εξοπλισμό. Για να φτάσετε στο τμήμα, θα πρέπει να αφαιρέσετε τον κινητήρα και τα ψυγεία, την μπροστινή ανάρτηση, το υποπλαίσιο και άλλα τμήματα. Μέτα, θα πρέπει η χαλασμένη πλευρική δοκός του πλαισίου να ισιωθεί με ειδικό εξοπλισμό, για να συνάδει με τις παραμέτρους της ανάρτησης και τη γεωμετρία του αμαξώματος του αυτοκινήτου και αποκλειστικά στη συνέχεια, να αντικατασταθεί η πλευρική δοκός του πλαισίου.