
Διανομέας για αυτοκίνητο
Καπάκι διανομέα από τους καλύτερους κατασκευαστές
Καπάκι διανομέα για
Καπάκι διανομέα: χρήσιμες πληροφορίες
Βλάβες του διανομέα ανάφλεξης (ντιστριμπιτέρ)
- Ζημιές στο περίβλημα του διανομέα,
- Ρύπανση του καπακιού του διανομέα,
- Φθορά στις επαφές άνθρακα,
- Φθαρμένος ή σπασμένος ρότορας (δρομέας) του διανομέα,
- Οξείδωση των επαφών του διανομέα,
- Μπλοκάρισμα του ρουλεμάν του μηχανισμού του αβάνς,
- Βλάβη στον αισθητήρα Hall (σε διανομείς χωρίς επαφές),
- Τέλος του κύκλου ζωής του διανομέα.
Σημάδια βλάβης του διανομέα ανάφλεξης (ντιστριμπτιτέρ)
- Το σύστημα ανάφλεξης δεν αποκρίνεται,
- Δύσκολη εκκίνηση του κινητήρα,
- Οι ενδείξεις αντίστασης του πολλαπλασιαστή είναι μεγαλύτερες από το φυσιολογικό,
- Ο κινητήρας δονείται στο ρελαντί,
- Ο σιγαστήρας (σιλανσιέ) της εξάτμισης κάνει σκασίματα,
- Μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων.
Αιτίεςβλάβης του διανομέα ανάφλεξης (ντιστριμπτιτέρ)
- Χρήση του τμήματος μετά το τέλος του κύκλου ζωής,
- Εισροή λαδιού ή υγρασίας στο τμήμα,
- Χρήση καυσίμων χαμηλής ποιότητας,
- Μη έγκαιρη αλλαγή των μπουζί,
- Σπάσιμο του λειτουργικού πηνίου,
- Επαφή των άκρων του διανομέα σε λάθος χρόνο,
- Σημαντική μείωση της ισχύος του πολλαπλασιαστή,
- Παύση λειτουργίας της ασφάλειας του ρότορα του διανομέα.
Διαγνωστικός έλεγχος
Η μέτρηση της αντίστασης αποτελεί το βασικό δείκτη της λειτουργικότητας του διανομέα ανάφλεξης (ντιστριμπτιτέρ) και επιτυγχάνεται με την σύνδεση ενός ωμόμετρου στις επαφές του. Ο διανομέας λειτουργεί με σωστό τρόπο, εφόσον οι τιμές είναι οι παρακάτω:
- μεταξύ της επαφής G και της τελικής - 20-31 kOhm,
- μεταξύ των επαφών Α και Β - 0,49-0,73 kOhm.
Οι επακριβείς δείκτες αντίστασης, αναγράφονται στα τεχνικά έγγραφα του κάθε οχήματος.
Ο προγραμματισμένος διαγνωστικός έλεγχος του διανομέα, εκτελείται σε συνδυασμό με τον έλεγχο ολόκληρου του συστήματος ανάφλεξης, ανά 30000 χιλιόμετρα.
Επισκευή του διανομέα ανάφλεξης (ντιστριμπιτέρ)
Ο διανομέας ανάφλεξης (ντιστριμπιτέρ) επισκευάζεται αποκλειστικά από επαγγελματίες σε κάποιο συνεργείο, μιας και διαθέτει εύθραυστους αισθητήρες, η ζημιά στους οποίους, μπορεί να επιφέρει βλάβη ολόκληρου του συστήματος ανάφλεξης.
Εάν έχει υποστεί ζημιά το καπάκι του διανομέα, θα πρέπει να αλλαχτεί. Εάν οι επαφές από άνθρακα βγουν κατά την αφαίρεση του καπακιού του διανομέα, θα πρέπει να γίνει αντικατάσταση του άνθρακα και του ελατηρίου. Είναι, επίσης, εφικτή η αντικατάσταση μεμονωμένων χαλασμένων τμημάτων, πληρώντας όμως δυο προϋποθέσεις:
- ότι ελέγχθηκε η συμβατότητά τους,
- ότι μετρήθηκε πρώτα η αντίσταση στο διανομέα.
Αντικατάστασητου διανομέα ανάφλεξης (ντιστριμπτιτέρ)
Ο διανομέας ανάφλεξης (ντιστριμπτιτέρ) αλλάζεται μόνον, εάν εντοπιστούν σοβαρές ζημιές ή μετά το τέλος του κύκλου ζωής του.
Για να αποσυνδέσετε το διανομέα, απαιτείται η αφαίρεση του ρότορα, για να μπορέσετε να αποσυνδέσετε το πηνίο και τα καλώδιά του, καθώς και τον πυκνωτή. Η εργασία αυτή είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη και απαιτεί πολύ χρόνο. Είναι αναγκαίο να σημαδέψετε τη σειρά και τα ζεύγη των επαφών. Η σύνδεση ενός λανθασμένου ζεύγους καλωδίων, μπορεί να επιφέρει τη βλάβη ολόκληρου του συστήματος ανάφλεξης.