
Αντλία υδραυλικού τιμονιού για αυτοκίνητο
Αντλία τιμονιού για
Αντλία τιμονιού: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν βλάβες της αντλίας του υδραυλικού τιμονιού
Αρχικά, θα πρέπει να ελεγχθεί η στάθμη των υγρών του συστήματος. Σε περίπτωση που το επίπεδό τους βρίσκεται χαμηλά, θα πρέπει να προστεθούν υγρά. Αν παρατηρηθεί μεγάλη κατανάλωση υγρών, θα πρέπει να ελεγχθούν τα συνδετικά σημεία και η αντλία για διαρροές.
Η ύπαρξη κάποιας βλάβης, μπορεί να εντοπιστεί μετρώντας την πίεση του λαδιού στην έξοδο της αντλίας, με τη χρήση ενός μανόμετρου. Ακριβέστερες μετρήσεις μπορούν να παρθούν σε κάποιο συνεργείο, με τη χρήση των κατάλληλων διαγνωστικών οργάνων.
Μπορείτε να καταλάβετε ότι αντλία του υδραυλικού τιμονιού, χρειάζεται διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω συμπτώματα:
- Μη επαρκής πίεση στο σύστημα διεύθυνσης.
- Η αντλία παράγει ήχους όταν στρίβεται.
- Ιδιαίτερα σφιχτό τιμόνι.
- Δονήσεις στο τιμόνι.
- Το τιμόνι στρίβει δυσκολότερα προς την μια πλευρά από ότι προς την άλλη.
- Το σύστημα διεύθυνσης δεν λειτουργεί σωστά
- Η περιστροφές συνοδεύονται από ιδιαίτερο θόρυβο.
- Παρουσία σφυρίγματος, όταν το τιμόνι φτάνει στις ακραίες θέσεις περιστροφής.
Αίτια βλαβών της αντλίας του υδραυλικού τιμονιού
Το συνηθέστερο αίτιο που προκαλεί τη βλάβη της αντλίας του υδραυλικού τιμονιού, αποτελεί η εισροή αέρα στο σύστημα. Ο αέρας περνάει από τις χαλασμένες συνδέσεις του τμήματος με τα σωληνάκια και από τους χαλαρούς σφιγκτήρες (κολάρα). Το σύστημα ενδέχεται, επίσης, να αποσυμπιεστεί, λόγω της φθοράς των τσιμουχών και των φλαντζών. Επίσης, ενδέχεται να προκύψει από ζημιές στις πλευρικές επιφάνειες του θαλάμου εργασίας της αντλίας, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις, παθαίνουν ζημιές από την επίδραση παλαιών ή κακής ποιότητας υγρών.
Τα συγκεκριμένα τμήματα παθαίνουν συχνά βλάβες, από λάθη στην τοποθέτησή τους. Ζημιές ενδέχεται, επίσης, να προκύψουν από λάθη στην επισκευή, τη συντήρηση και τη χρήση του συστήματος. Πιο συγκεκριμένα, η περιστροφή των εμπρόσθιων τροχών μέχρι το τέρμα, προκαλεί την αύξηση του φορτίου που δέχεται η αντλία, με αποτέλεσμα να δημιουργείται κίνδυνος βλάβης στους κυλίνδρους της ή και διακοπή της λειτουργίας της βαλβίδας παράκαμψης της αντλίας.
Επίσης, πολύ συχνά, το συγκεκριμένο τμήμα φθείρεται γρήγορα, λόγω ανεπάρκειας λίπανσης, που οδηγεί στην εμπλοκή των εξαρτημάτων της αντλίας και την καταστροφή της. Η διάρκεια ζωής του τμήματος, έχει επίσης να κάνει τόσο με την ποιότητά του, όσο και με την τήρηση του προγράμματος των σέρβις. Ο συχνός έλεγχος και η κατάλληλη εξαέρωση του συστήματος, αυξάνει τη διάρκεια ζωής της αντλίας.
Επισκευή και αντικατάσταση της αντλίας του υδραυλικού τιμονιού
Αν θεωρείτε ότι το σύστημα έχει πάρει αέρα, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί εξαέρωση. Αν πάλι το σύστημα έχει φράξει, η αντλία θα πρέπει να καθαριστεί πλήρως.
Για να μπορέσετε να αλλάξετε το συγκεκριμένο τμήμα, θα πρέπει να βγει αρχικά ο βοηθητικός ιμάντα κίνησης και να χαλαρωθεί το κολάρο. Μετά θα πρέπει να συρθεί το κολάρο κατά μήκος του σωλήνα και να αποσυνδεθεί ο δεύτερος από τον συνδετικό αγωγό. Θα πρέπει να έχετε προετοιμάσει ένα ικανό δοχείο για το άδειασμα των υγρών. Συνεχίζοντας, θα πρέπει να ξεβιδωθεί το στοιχείο στερέωσης και να αποσυνδεθεί η σωλήνα πίεσης. Για να γίνει πιο εύκολο το έργο σας, προτείνουμε να αδειάσετε αρχικά τα υγρά κατευθείαν από την αντλία με μια σύριγγα και να ξεμοντάρετε το τμήμα μετά.