
Ελαστικός σωλήνας φρένων αυτοκινήτου πίσω και εμπρος
Ελαστικός σωλήνας φρένων για
Ελαστικός σωλήνας φρένων: χρήσιμες πληροφορίες
Βλάβες των μαρκουτσιών των φρένων
- Μετατόπιση τμήματος,
- Ζημιά της επιφάνεια λειτουργίας,
- Φθορά,
- Στρίψιμο μαρκουτσιού,
- Φράξιμο τμήματος,
- Σπάσιμο τμήματος,
- Βλάβη του συνδετικού τμήματος.
Συμπτώματα βλαβών των μαρκουτσιών των φρένων
- Διαρροή υγρού φρένων,
- Εξωτερικοί ήχοι κατά το πάτημα του πεταλιού του φρένου,
- Υψηλές θερμοκρασίες στα ταμπούρα των φρένων,
- Ολίσθηση του αυτοκινήτου κατά το απότομο πάτημα του πεταλιού του φρένου,
- Κραδασμοί κατά την πέδηση,
- Αύξηση της απόστασης φρεναρίσματος,
- Υπερβολικό κενό στο πετάλι του φρένου.
Αιτίες βλάβης των μαρκουτσιών των φρένων
- Μη τήρηση των όρων λειτουργίας του οχήματος,
- Χαλάρωση του συνδέσμου,
- Τοποθέτηση τμημάτων κακής ποιότητας,
- Ερασιτεχνικό ή καθυστερημένο σέρβις του συστήματος πέδησης,
- Επίδραση θερμότητας,
- Χρήση ακατάλληλου ή κακής ποιότητας υγρού φρένων,
- Επίδραση χημικά ενεργών παραγόντων.
Διαγνωστικός έλεγχος
Θα πρέπει να ελέγχεται την κατάστασης του συγκεκριμένου τμήματος κάθε 50 000 χιλιόμετρα. Η ιδανική λύση είναι η εκτέλεση οπτικού ελέγχου των μαρκουτσιών κάθε φορά που γίνεται εμπεριστατωμένη αξιολόγηση του συστήματος πέδησης.
Χωρίς ειδικό εξοπλισμό, μπορείτε να κάνετε μόνον οπτικό έλεγχο για ορατές βλάβες, όπως τυχόν ραγίσματα ή ξεφλούδισμα τις επιφανείας των μαρκουτσιών. Αν ανακαλύψετε τυχών σπασίματα, απευθυνθείτε άμεσα σε κάποιο συνεργείο.
Επισκευή και αντικατάσταση των μαρκουτσιών των φρένων
Οι ειδικοί επισημαίνουν πως υπάρχει λόγος επισκευής των μαρκουτσιών. Το κόστος τους κρίνεται μάλλον ανεκτό και κατ’ επέκταση, είναι προτιμότερη η αντικατάστασή τους. Σας θυμίζουμε πως η αλλαγή των μαρκουτσιών πρέπει να γίνεται κάθε 125 000 χιλιόμετρα, ανεξαρτήτως της κατάστασής τους. Για την αντικατάσταση του εν λόγω τμήματος, ακολουθείστε τα παρακάτω βήματα:
- Αποσυνδέστε το καλώδιο του αρνητικού πόλου της μπαταρίας,
- Βγάλτε τον τροχό,
- Αποσυνδέστε το καλώδιο που συνδέει τον αισθητήρα φθοράς με το τακάκι,
- Βγάλτε την άκρη του καλωδίου από το τακάκι,
- Αποσυνδέστε τα καλώδια από τις βάσεις τους,
- Ξεβιδώστε το μαρκούτσι, κρατώντας την άκρη του προς τα πάνω,
- Πιάστε τη μια άκρη του μαρκουτσιού και αποσυνδέστε τη από τη βάση της στο ψαλίδι του γόνατου της ανάρτησης,
- Βγάλτε το μαρκούτσι του φρένου,
- Τοποθετήστε ένα καινούριο και επαναλάβετε όλες τις παραπάνω ενέργειες με την αντίστροφη σειρά.
Συνιστάται, επίσης, να αλλάξετε και το ελατήριο της δαγκάνας και την τσιμούχα. Μετά την αλλαγή, μην ξεχάσετε να εξαερώσετε το σύστημα πέδησης για να βεβαιωθείτε ότι όλα θα λειτουργούν με τον σωστό τρόπο.