
Ελατήρια Ανάρτησης για αυτοκίνητο
Ελατήρια για
Ελατήρια: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν ζημιές των ελατηρίων της ανάρτησης
Αν η διεύθυνση του οχήματος έχει χειροτερεύσει ή αν ακούτε σταθερά χτυπήματα όταν οδηγείτε, ενδέχεται να έχει χαλάσει κάποιο ελατήριο της ανάρτησης. Η ζημιά θα πρέπει να φτιαχτεί αμέσως, διαφορετικά, ενδέχεται να χαλάσει οποιαδήποτε μονάδα της ανάρτησης. Εάν το ελατήριο της ανάρτησης αποκτήσει μειωμένη ελαστικότητα και δεν αλλαχτεί έγκαιρα, ενδέχεται εν τέλει να σπάσει μες στη μέση του δρόμου, γεγονός το οποίο θα προκαλέσει πολύ σοβαρότερες συνέπειες.
Τα χαλασμένα ελατήρια της ανάρτησης μπορείτε να τα αναγνωρίσετε και οπτικά. Η βέλτιστη, όμως, λύση θα ήταν να κάνετε διαγνωστικό έλεγχο σε κάποιο ειδικευμένο συνεργείο, όπου θα χρησιμοποιηθεί ο κατάλληλος εξοπλισμός.
Η διαδικασία του διαγνωστικού ελέγχου, στη συγκεκριμένη περίπτωση, θα είναι η ακόλουθη:
- Πλήρες καθάρισμα του τμήματος.
- Ενδελεχής έλεγχος του ελατηρίου της ανάρτησης για τυχόν μηχανικές βλάβες.
- Μέτρημα του μήκους του τμήματος. Εάν είναι μικρότερο από το απαιτούμενο, το ελατήριο της ανάρτησης θα πρέπει να αλλαχτεί.
- Έλεγχος του ελατηρίου της ανάρτησης για τυχόν απόκλισή του από την αρχική του θέση. Εφόσον η τιμή είναι μεγαλύτερη από τους 1,5 βαθμούς, το τμήμα θα πρέπει να αλλαχτεί άμεσα.
Η κατάσταση των ελατηρίων της ανάρτησης πρέπει να αξιολογείται κατά τη διάρκεια κάθε συντήρησης. Ο μέσος χρόνος ζωής των τμημάτων είναι 200 με 250 χιλιάδες χιλιόμετρα. Παράλληλα, τα ελατήρια της ανάρτησης θα πρέπει να αντικαθίστανται υποχρεωτικά μαζί με το αμορτισέρ, καθώς και μετά από κάποιο ατύχημα, στο οποίο έχει πάθει ζημιά ο εμπρός ή ο πίσω άξονας του οχήματος.
Μπορείτε να καταλάβετε ότι το ελατήριο της ανάρτησης χρειάζεται διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
- Ήχοι χτυπημάτων στο αμάξωμα, όταν οδηγείτε.
- Το εμπρόσθιο μέρος του οχήματος κάθεται ή ανεβαίνει μερικά εκατοστά.
- Το όχημα τραβάει προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά.
- Εάν πιέσετε το καπό του οχήματος με το χέρι, το αυτοκίνητο θα παλαντζάρει πάνω-κάτω ή θα παραμείνει πιεσμένο.
- Το όχημα έχει κάτσει.
Αιτίες ζημιών των ελατηρίων της ανάρτησης.
Αρχικά, το ελατήριο της ανάρτησης ενδέχεται να χάσει την ελαστικότητά του από φυσιολογική φθορά. Το τμήμα ενδέχεται, επίσης, να υποστεί ζημιά από την τριβή των σπειρών του αναμεταξύ τους. Όταν το όχημα είναι υπερφορτωμένο, τα ελατήρια της ανάρτησης συμπιέζονται στο μέγιστο βαθμό και κατά συνέπεια, παθαίνουν μηχανικές βλάβες. Ενδέχεται επίσης να δημιουργηθούν σπασίματα, ρωγμές και άλλου είδους ζημιές, εξαιτίας των χτυπημάτων από τα πετραδάκια του οδοστρώματος. Η συχνή υπερβολική φόρτωση του οχήματος ή η οδήγηση του σε ανώμαλα οδοστρώματα, συνεπάγονται τη μείωση του ύψους του ελατηρίου της ανάρτησης. Η έκθεσή τους σε πολλή υγρασία και σε χημικά αποπαγωτικά, προκαλεί διάβρωση.
Επισκευή και αντικατάσταση των ελατηρίων της ανάρτησης.
Αν τα ελατήρια της ανάρτησης, κατόπιν προσεχτικού ελέγχου, επιδέχονται επισκευή και δεν απαιτείται η αλλαγή τους, αλλάξτε τα από τη δεξιά πλευρά προς την αριστερή. Αυτό έχει λογική μόνο για τα ιδιωτικά αυτοκίνητο και όχι για τα αυτοκίνητα τα οποία χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά φορτίων. Όταν αλλαχθούν τα τμήματα, το ελατήριο της ανάρτησης που δεν είχε υποστεί φορτία, μιας και βρισκόταν στην πλευρά του συνοδηγού, θα τοποθετηθεί στην πλευρά του οδηγού.
Η αλλαγή του σετ των ελατηρίων της ανάρτησης. απαιτεί τη χρήση ειδικού εξοπλισμού, επομένως, θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά σε κάποιο συνεργείο.