
Βεντιλατερ Ψυγειου για αυτοκίνητο
Βεντιλατέρ ψυγείου για
Βεντιλατέρ ψυγείου: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς προσδιορίζεται η δυσλειτουργία του βεντιλατέρ του ψυγείου του κινητήρα
Αρχικά, πρέπει να ελεγχθεί το ίδιο το βεντιλατέρ, συνδέοντάς το με το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου των 12-14 V. Αν το τμήμα είναι λειτουργικό, θα φτάσει στις μέγιστες σ.α.λ. του, σε 2 δευτερόλεπτα.
Αν η συσκευή λειτουργεί ορθά, συνεχίστε ελέγχοντας την καλωδίωση. Για να το κάνετε αυτό, συνδέστε το ένα άκρο του καλωδίου στην μπαταρία και μετρήστε την τάση στο άλλο άκρο, με ένα βολτόμετρο.
Επίσης, κάντε έλεγχο του αισθητήρα του βεντιλατέρ, ο οποίος μετρά τη θερμοκρασία του κινητήρα. Όταν η θερμοκρασία του κινητήρα αγγίξει το όριο (92 oC), το βεντιλατέρ θα πρέπει να πάρει αμέσως μπροστά. Μόλις ο κινητήρας φτάσει τους 99 με 104 oC, το βεντιλατέρ θα πρέπει να περάσει στη δεύτερη σκάλα λειτουργίας του. Αν δεν εντοπιστούν δυσλειτουργίες στο τμήμα, αλλά ωστόσο δεν ενεργοποιείται αυτόματα, τότε απαιτείται αντικατάσταση του αισθητήρα.
Ο κύκλος ζωής του τμήματος είναι απεριόριστος. Αν κάνετε προσεκτική χρήση του οχήματος, μπορεί να μη χρειαστεί ποτέ αλλαγή του βεντιλατέρ, καθ’ όλο τον κύκλο ζωής του οχήματος.
Είναι πιθανό να καταλάβετε ότι το βεντιλατέρ του ψυγείου του κινητήρα απαιτεί διαγνωστικό έλεγχο, βάσει των παρακάτω σημαδιών:
- Ο κινητήρας υπερθερμαίνεται.
- Ο αισθητήρας του βεντιλατέρ δυσλειτουργεί.
- Ο κινητήρας χάνει ροπή στις υψηλές σ.α.λ.
- Ενεργοποίηση της προειδοποιητικής λυχνίας ελέγχου του κινητήρα («check engine»), στον πίνακα οργάνων.
Αιτίες δυσλειτουργίας του βεντιλατέρ του ψυγείου του κινητήρα
Η βλάβη του ηλεκτρικού μοτέρ του βεντιλατέρ, αποτελεί την πιο συνήθη δυσλειτουργία του, η οποία προκύπτει πολλές φορές, λόγω της εισόδου βρωμιάς στο εσωτερικό του. Ενδέχεται, επίσης, να οφείλεται σε υπερτάσεις στο ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος. Η δυσλειτουργία του αισθητήρα του βεντιλατέρ του ψυγείου του κινητήρα, αποτελεί την αιτία για την συνεχή και αδιάκοπη λειτουργεί του τμήματος.
Οι ακροδέκτες των καλωδίων του, ενδέχεται να διαβρωθούν λόγω της επίδρασης υγρασίας και χημικών υγρών. Η επικάθιση βρωμιάς στο σύστημα, περιορίζει κατά πολύ τον κύκλο ζωής του τμήματος. Κατά συνέπεια, είναι ιδιαίτερα σημαντικός ο συχνός καθαρισμός των τμημάτων του με ένα πινέλο.
Επισκευή και αντικατάσταση του βεντιλατέρ του ψυγείου του κινητήρα
Το συγκεκριμένο τμήμα τοποθετείται, συνήθως, στο μπροστινό μέρος του ψυγείου και η πιο συνηθισμένη του βλάβη, προέρχεται από την καλωδίωσή του. Εάν δεν είναι εφικτή η επισκευή, θα πρέπει να γίνει αντικατάσταση ολόκληρης της καλωδίωσης.
Αν τα πτερύγια του βεντιλατέρ ή ο άξονάς του μπλοκάρουν, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί αποσυναρμολόγηση του τμήματος, να καθαριστεί και να λιπανθεί. Αν η βλάβη έχει να κάνει με την ολοκληρωτική καταστροφή ή τη δυσλειτουργία του ρελέ, τα πτερύγια του βεντιλατέρ ή το ηλεκτρικό μοτεράκι, θα πρέπει επίσης να αντικατασταθούν. Στην περίπτωση που το τμήμα πάθει κάποια μηχανική βλάβη ή αν υπάρχει πρόβλημα με το μηχανισμό ελέγχου του, θα πρέπει να τοποθετηθεί ένα καινούριο τμήμα και στη συνέχεια, να ρυθμιστεί από την αρχή το σύνολο του συστήματος.