
Φίλτρο Αέρα για αυτοκίνητο
Φίλτρο Αέρα για
Φίλτρο Αέρα: χρήσιμες πληροφορίες
Βλάβες του φίλτρου αέρα
- Ρύπανση του φίλτρο αέρα,
- Παραμόρφωση του σώματος του φίλτρου,
- Ζημιά του στοιχείου φιλτραρίσματος.
Σημάδια βλαβών του φίλτρου αέρα
- Θόρυβος από τον κινητήρα και εξωτερικοί ήχοι, κατά την κίνηση,
- Αισθητή πτώση της δύναμης του κινητήρα,
- Δυσκολία εκκίνησης του κινητήρα,
- Υψηλή περιεκτικότητα μονοξειδίου του άνθρακα στα καυσαέρια,
- Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου,
- Καυσαέρια μαύρου ή γκρι χρώματος.
Αιτίες βλάβης του φίλτρου αέρα
- Χρήση μετά το τέλος του κύκλου ζωής του φίλτρου αέρα,
- Εισροή λαδιού ή νερού στο φίλτρο,
- Συχνή χρήση του αυτοκινήτου σε εκτός δρόμου συνθήκες,
- Λανθασμένη εγκατάσταση τμήματος,
- Χαλάρωση των στοιχείων στερέωσης του φίλτρου,
- Απώλεια στεγανότητας των σωλήνων.
Διαγνωστικός έλεγχος
Για να κάνετε διαγνωστικό έλεγχο, δίχως τη βοήθεια κάποιου ειδικού, θα πρέπει να βγάλετε το φίλτρο από το κουτί του. Τα συνηθισμένα στοιχεία στερέωσής του είναι γάντζοι ή βίδες. Αν βλέπετε το φίλτρο, βγάλτε το και ελέγξτε την εξωτερική του κατάσταση.
Θα πρέπει να ελέγχετε το βαθμό ρύπανσης του φίλτρου ανά 7000 με 8000 χιλιόμετρα. Αν το τμήμα είναι ελαφρώς βρώμικο, κουνήστε το με προσοχή και φυσήξτε το. Δεν πρέπει να υφίστανται κηλίδες υγρού ή λαδιού στην επιφάνεια του φίλτρου. Αν υπάρχουν, θα πρέπει να ελέγξετε το ψυγείο για τυχόν ζημιές.
Επισκευή και αντικατάσταση
Η αλλαγή του φίλτρου αέρα πρέπει να πραγματοποιείται ανά 10000 με 15000 χιλιόμετρα λειτουργίας. Ακόμη και αν το φίλτρο έχει υποστεί μόνο μικροζημιές, απαιτείται η άμεση αλλαγή του. Εάν η ζημιά στο φίλτρο είναι πιο σοβαρή, συνιστάται ο έλεγχος των κυλίνδρων και των εμβόλων του κινητήρα. Εφόσον εντοπιστεί σκόνη στο θάλαμο καύσης, θα πρέπει να αξιολογηθεί όλο το σύστημα εσωτερικής καύσης.
Η αλλαγή του φίλτρου αέρα δεν είναι πολύ δύσκολη. Ακόμα κι ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου, χωρίς εμπειρία, είναι σε θέση να την πραγματοποιήσει μέσα σε 10 λεπτά. Είναι πιο βολικό να γίνεται η αλλαγή του φίλτρου, παραδείγματος χάρη, στα προγραμματισμένα σέρβις του κινητήρα και του συστήματος ψύξης.