
Τάπα Κλεισίματος Δοχείο Ψυκτικού Υγρού για αυτοκίνητο
Τάπα Κλεισίματος Δοχείο Ψυκτικού Υγρού Κατάστημα
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν ζημιές της τάπας του δοχείου του ψυκτικού
Ο έλεγχος της τάπας του δοχείου, πραγματοποιείται σε διάφορα βήματα. Πρώτα, θα πρέπει να κάνετε οπτικό έλεγχο του τμήματος και να το τσεκάρετε όσον αφορά στη στεγανότητα της στερέωσής του στο δοχείου του ψυκτικού και στην απουσία ραγισμάτων, γρατζουνιών σκουριάς και επικαθίσεων άνθρακα στην επιφάνειά του. Μετά, θα πρέπει να ελέγξετε την ικανότητά του να διατηρεί την πίεση μέσα σε κάποια πλαίσια.
Για να αξιολογήσετε τη λειτουργία της βαλβίδας εισαγωγής, θα πρέπει να βγάλετε την τάπα, να πιέσετε δυνατά με το χέρι μια από τις σωλήνες του συστήματος ψύξης (για να βγει ο αέρας από μέσα) και, κατόπιν, να κλείσετε το δοχείο. Εάν η σωλήνα επιστρέψει αμέσως στην αρχική της φόρμα, η βαλβίδα είναι λογικά λειτουργική.
Για να κάνετε έλεγχο της βαλβίδα εξαγωγής, βάλτε μπροστά τον κινητήρα, ζεστάνετέ τον έως τη θερμοκρασία λειτουργίας και στη συνέχεια, ξεβιδώστε την τάπα του δοχείου. Αν ακούσετε να εξέρχεται αέρας, τότε το τμήμα σφραγίζει σωστά. Παρ’ όλα αυτά, το επίπεδο της πίεσης ενεργοποίησης της βαλβίδας, δεν μπορεί να προσδιοριστεί με αυτό τον τρόπο.
Για να κάνετε πιο λεπτομερή διαγνωστικό έλεγχο, θα χρειαστεί η χρήση μιας αντλίας με μανόμετρο και ένα δοχείο διαστολής ακριβώς ίδιο με αυτό που είναι τοποθετημένο στο όχημα. Θα πρέπει να συνδέσετε την αντλία σε μια από τις θέσεις του δοχείου και να ταπώσετε τις υπόλοιπες με κάποιον δικό σας τρόπο. Ο λαιμός του δοχείου θα πρέπει να κλείσει με την τάπα προς έλεγχο. Έπειτα, θα πρέπει να ενεργοποιήσετε την αντλία και να τσεκάρετε το επίπεδο της πίεσης, στο οποίο ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής: τις περισσότερες φορές, ακούγεται ένα χαρακτηριστικός ήχος «κλικ», ο οποίος συνοδεύεται από έναν συριστικό ήχο. Αν κατά την περαιτέρω λειτουργία της αντλίας, αυξηθεί ο συριστικός ήχος αλλά η πίεση παραμείνει στις ονομαστικές τιμές, τότε το τμήμα λειτουργεί κανονικά.
Θα καταλάβετε ότι η τάπα του δοχείου του ψυκτικού απαιτεί διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
- Το αντιψυκτικό βράζει κατά τη φυσιολογική λειτουργία του κινητήρα.
- Μη επαρκείς απόδοση του καλοριφέρ στην καμπίνα επιβατών,
- Διαρροές ψυκτικού υγρού από τις συνδέσεις των σωλήνων και των αγωγών, καθώς και από την τάπα του δοχείου διαστολής.
- Στράβωμα των σωλήνων μετά από μακροχρόνια στάθμευση.
- Ο κινητήρας υπερθερμαίνεται πιο συχνά.
- Ατμός βγαίνει κάτω από το καπό.
- Το επίπεδο του ψυκτικού υγρού μειώνεται απότομα.
Αιτίες ζημιών της τάπας του δοχείου του ψυκτικού
Οι ζημιές του τμήματος οφείλονται κυρίως στη ρύπανσή του. Οι συσσωρευμένοι ρύποι επιφέρουν το μπλοκάρισμα των βαλβίδων, κάνοντάς τες να μην εφαρμόζουν σφιχτά στη θέση τους, φθείροντας πρόωρα τις τσιμούχες. Οι διαρροές από την τάπα, ενδέχεται επίσης να προκύψουν λόγω χαλάρωσης των ελατηρίων επιστροφής ή φθοράς του σπειρώματος της τάπας.
Οι επικαθίσεις στο δοχείο διαστολής δημιουργούνται για ποικίλους λόγους: λόγω της αποκόλλησης των σωλήνων του συστήματος ψύξης, της μη έγκαιρης αλλαγής του ψυκτικού μέσου ή της κακής ποιότητάς του, της χρησιμοποίησης νερού αντί αντιψυκτικού στο σύστημα ψύξης, της εισροής λαδιού στο δοχείο κ.α. Προς αποφυγή της εμπλοκής των βαλβίδων της τάπας, θα πρέπει να κάνετε περιοδικό καθαρισμό του συστήματος ψύξης με ειδικά μέσα, καθώς και τακτικό καθαρισμό του δοχείου από τη βρωμιά.
Αντικατάσταση της τάπας του δοχείου του ψυκτικού
Ακόμη και οι αρχάριοι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να εκτελέσουν την αλλαγή της τάπας του δοχείου του ψυκτικού υγρού. Για την τοποθέτηση του καινούριου τμήματος, ανοίξτε απλώς το καπό. Με προσοχή, ώστε να μην καείτε από το αντιψυκτικό, ξεβιδώστε την τάπα. Καθαρίστε τη θέση της από τις βρωμιές και τοποθετήστε το καινούριο τμήμα.
Όταν επιλέγετε τάπα, να ελέγχετε την πίεση ενεργοποίησης της: οι τιμές που αναγράφονται επάνω της, θα πρέπει να συνάδουν με τις προδιαγραφές του συστήματος ψύξης του οχήματος.