
Αντλια φρενων για αυτοκίνητο
Αντλια φρενων για
Αντλια φρενων: χρήσιμες πληροφορίες
Βλάβες της κεντρικής αντλίας φρένων
- Μπλοκάρισμα των εμβόλων,
- Άνοιγμα των φλαντζών,
- Σπάσιμο του καπακιού της βαλβίδας του δοχείου εξαερισμού,
- Φούσκωμα των εύκαμπτων σωλήνων,
- Απώλεια στεγανότητας ανάμεσα στο έμβολο και την εσωτερική τσιμούχα,
- Μπλοκάρισμα της θύρας πλήρωσης,
- Ζημιά της τσιμούχας σε κάποιο από τα κυκλώματα,
- Διαρροή υγρού φρένων στα σημεία σύνδεσης του δοχείου διαστολής.
Σημάδια βλαβών της κεντρικής αντλίας φρένων
- Το πετάλι του φρένου δεν πιέζεται μέχρι το τέλος,
- Ολίσθηση του οχήματος κατά την πέδηση,
- Πολύ μαλακότερη κίνηση του πεταλιού του φρένου,
- Αύξηση της απόστασης φρεναρίσματος λόγω ασθενούς λειτουργίας των φρένων,
- Το πετάλι του φρένου είναι ιδιαίτερα σφικτό,
- Τα φρένα βγάζουν παράξενους ήχους ξυσίματος, σφυρίζουν και τρίζουν.
Αιτίες βλαβών της κεντρικής αντλίας φρένων
- Χρήση κακής ποιότητας υγρού φρένων,
- Λανθασμένη ρύθμιση της θέσης του πεταλιού,
- Μερική αποσυμπίεση της εσωτερικής τσιμούχας του εμβόλου,
- Εγκατάσταση σωλήνων κακής ποιότητας,
- Ζημιές του τμήματος λόγω μηχανικής κρούσης,
- Χρήση του αυτοκινήτου σε κακής ποιότητας οδοστρώματα.
Διαγνωστικός έλεγχος
Όταν το σύστημα πέδησης χαλάσει, ανάβουν συγκεκριμένες λυχνίες στο ταμπλό. Όταν συμβεί αυτό, θα πρέπει να γίνει διαγνωστικός έλεγχος των τμημάτων του συστήματος. Κατ’ αρχάς, θα πρέπει να γίνει οπτικός έλεγχος του σώματος της κεντρικής αντλίας και τυχόν διαρροών του υγρού φρένων. Προσέξτε πολύ τα σημεία σύνδεσης των σωλήνων και τις εξόδους του κυκλώματος. Επίσης, θα πρέπει να σιγουρευτείτε ότι το τμήμα δεν έπαθε ζημιές λόγω μηχανικής κρούσης. Στη συνέχεια, μετρήστε την πίεση των κυκλωμάτων. Ένα μανόμετρο θα σας βοηθήσει. Συνδέστε το, στις ανάλογες υποδοχές του κυκλώματος και συγκρίνετε τις τιμές που θα λάβετε, με αυτές στο τεχνικό εγχειρίδιο του αυτοκινήτου. Για να ελέγξετε την αεροστεγανότητα της κεντρικής αντλίας των φρένων, θα χρειαστείτε εξειδικευμένα όργανα μετρήσεως.
Επισκευή και αντικατάστασητης κεντρικής αντλίας φρένων
Για την αλλαγή του τμήματος, κάντε τα παρακάτω:
- Αποσυνδέστε τη μπαταρία,
- Αφαιρέστε την ηχομόνωση από το χώρο του κινητήρα, ξεβιδώνοντας τις βίδες και λύνοντας τα κολάρα,
- Βγάλτε τον ακροδέκτη των καλωδίων του αισθητήρα επιπέδου υγρών φρένων,
- Ξεσφίξτε τα 4 παξιμάδια που συγκρατούν τα σωληνάκια των φρένων,
- Αφαιρέστε τη χαλασμένη αντλία από τους πείρους στερέωσης,
- Γεμίστε με υγρό φρένων το καινούριο τμήμα,
- Τοποθετήστε το δοχείο με λαστιχάκια στην καινούρια αντλία,
- Τοποθετήστε το τμήμα.
Αφού αλλάξετε την κεντρική αντλία των φρένων, τσεκάρετε την ορθή λειτουργία του πεταλιού του φρένου. Αν είναι πολύ μαλακό, πρεσάρετε το σύστημα πέδησης.