
Ακρόμπαρο αυτοκινήτου
Ακρόμπαρο για
Ακρόμπαρο: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν ζημιές στο ακρόμπαρο
Για να ελεγχθεί η κατάσταση του τμήματος, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί οπτικός έλεγχος για την ύπαρξη ρωγμών, με τη βοήθεια ενός φακού. Διενεργώντας το διαγνωστικό έλεγχο, θα πρέπει να προσέξετε ιδιαίτερα τη φούσκα στεγανοποίησης στο μπαλάκι και αν υπάρχουν κενά. Για τη διενέργεια ακριβέστερου ελέγχου των κενών, θα πρέπει να τοποθετηθεί το όχημα, σε έναν λάκκο συνεργείου. Σε διαφορετική περίπτωση, ο διαγνωστικός έλεγχος απαιτεί δύο άτομα. Το ένα θα πρέπει να στρίβει το τιμόνι και προς τις δύο πλευρές, ενώ το άλλο, θα πρέπει τσεκάρει το τμήμα για να εκτιμήσει την ύπαρξη ή όχι αέρα στο εσωτερικό του.
Ενδέχεται να καταλάβετε ότι το ακρόμπαρο απαιτεί διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
- Μεγαλύτερη δυσκολία όταν το αυτοκίνητο στρίβει κατά εκατόν ογδόντα μοίρες.
- Η κίνηση του οχήματος σε σκληρά οδοστρώματα συνοδεύεται από θόρυβο και τριξίματα.
- Το τιμόνι δονείται υπερβολικά.
- Το τιμόνι παρουσιάζει κενά.
- Το τιμόνι είναι στρίβει πιο δύσκολα / πιο εύκολα.
Αιτίες ζημιών του ακρόμπαρου
Τη βασικότερη αιτία πρόωρης φθοράς του τμήματος, αποτελεί η κακή του ποιότητα. Όταν κινείται το όχημα, το τμήμα δέχεται ισχυρές πιέσεις, μιας και επιδρούν επάνω του δυνάμεις με διαφορετικές κατευθύνσεις Η διάρκεια ζωής του ακρόμπαρου, φτάνει τα 40.000 χλμ., αν και το επιθετικό στυλ οδήγησης, τα οδοστρώματα χαμηλής ποιότητας και η μη τήρηση των προγραμματισμένων σέρβις, τη μειώνουν ιδιαίτερα.
Τα ακρόμπαρα σκουριάζουν και τα ελαστικά τους ένθετα, φθείρονται από τα σκισίματα στις φούσκες προστασίας από τη σκόνη, οι οποίες τα προστατεύουν από την υγρασία και τη βρωμιά. Η παραπάνω κατάσταση οδηγεί στο ξέπλυμα του λιπαντικού υλικού και την απόξεση των αρθρώσεων.
Το ένθετο του ακρόμπαρου, βρίσκεται πιεσμένο στη σφαιρική επιφάνεια του πείρου του, με ένα ειδικό ελατήριο. Αν το ελατήριο χαλαρώσει, δημιουργούνται κενά ανάμεσα στα τμήματα.
Η παραμόρφωση του ακρόμπαρου, αλλά και η απόξεση του σπειρώματός του, προκύπτουν από τη λάθος τοποθέτησή τους με τη χρήση υπερβολικής δύναμης.
Αντικατάσταση του ακρόμπαρου
Μιας και τα τμήματα τοποθετούνται ξεχωριστά, για την αλλαγή τους, δεν χρειάζεται να λυθεί ολόκληρο το ακρόμπαρο. Αν ο διαγνωστικός έλεγχος δείξει ότι το τμήμα έχει χαλάσει, απαιτείται η αντικατάστασή του, με την παρακάτω διαδικασία:
- Σηκώστε το όχημα, σταθεροποιήστε το εμπρόσθιο μέρος του και βγάλτε τη ρόδα.
- Ξεσφίξτε το αυτοασφαλιζόμενο παξιμάδι του τμήματος προς αντικατάσταση, που βρίσκεται στο βραχίονα του μουαγιέ του τροχού.
- Πρεσάρετε και βγάλτε το τμήμα από το βραχίονα του μουαγιέ, με έναν ειδικό εξωλκέα και ξεβιδώστε το παξιμάδι.
- Ξεβιδώστε το παξιμάδι του ακρόμπαρου, χρησιμοποιώντας ένα κλειδί για να συγκρατήσετε το εξάγωνο του ακρόμπαρου στην πλευρά του κιβωτίου ταχυτήτων.
- Ξεβιδώστε το τμήμα από τον άξονά του, μετρώντας τον αριθμό των στροφών, για να είναι πιο εύκολη αργότερα η τοποθέτηση του νέου.
- Τοποθετήστε το καινούριο ακρόμπαρο, ακολουθώντας τα πιο πάνω βήματα με την αντίστροφη σειρά.