
Λάμπες ταμπλό για αυτοκίνητο
Ταμπλό για
Ταμπλό: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν βλάβες των οργάνων και των δεικτών του πίνακα οργάνων
Ο έλεγχος των οργάνων και των δεικτών του πίνακα οργάνων, θα πρέπει να γίνεται σε κάθε σέρβις του αυτοκινήτου. Θα πρέπει να ξεκινά με τον έλεγχο της βελόνας του κοντέρ, του στροφόμετρου και του δείκτη θερμοκρασίας, καθώς και με τον έλεγχο της ανταπόκρισης των λυχνιών στο άναμμα και το σβήσιμο του διακόπτη της ανάφλεξης. Αν δεν κινούνται ή αντίστοιχα δεν ανάβουν, όταν το κλειδί γυρίζει στην ανάλογη θέση, θα πρέπει να τσεκάρετε αν το κουμπί του διακόπτη του κυκλώματος είναι κλειστό. Αν οι βελόνες των δεικτών της θερμοκρασίας του ψυκτικού και της στάθμης του λαδιού πέφτουν τελείως αριστερά και η βελόνα του δείκτη της στάθμης καυσίμου τελείως δεξιά, τσεκάρετε την επαφή ανάμεσα στα καλώδια και τις επαφές των αισθητήρων και των δεικτών: υπάρχει περίπτωση να μη γίνεται επαφή.
Με τον κατάλληλο εξοπλισμό, κάντε έλεγχο των συσκευών. Μετρήστε παραδείγματος χάρη, τη θερμοκρασία του αντιψυκτικού, με ένα του θερμόμετρο υδραργύρου και την πίεση λαδιού – συνδέοντας ένα μετρητή πίεσης στο σύστημα λίπανσης. Στη συνέχεια, κάντε σύγκριση των τιμών που λάβατε με αυτές που υποδεικνύουν οι δείκτες του πίνακα οργάνων. Η λειτουργικότητα του δείκτη στάθμης καυσίμου, ελέγχεται βάζοντας βενζίνη στο ντεπόζιτο με ένα δοχείο μέτρησης ποσότητας.
Θα καταλάβετε ότι τα όργανα και οι δείκτες του πίνακα οργάνων χρειάζονται διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
- Απότομες κινήσεις των βελόνων των δεικτών.
- Οσμή καμένου στην καμπίνα επιβατών,
- Εμφάνιση καπνού κάτω από τον πίνακα οργάνων.
- Λανθασμένες ενδείξεις των δεικτών,
- Κώλυμα της βελόνας του δείκτη σε τελική θέση.
- Απολύτως καμία αντίδραση από το κοντέρ, το στροφόμετρο και το μετρητή αποστάσεων, με το πάτημα του πεταλιού του γκαζιού κατά την οδήγηση.
Αιτίες βλαβών των οργάνων και των δεικτών του πίνακα οργάνων
Το μεγαλύτερο μέρος των βλαβών των οργάνων και των δεικτών του πίνακα οργάνων, προκαλούνται από βραχυκυκλώματα. Συνήθως, οφείλονται στη χαμηλή ποιότητα των τμημάτων, τη λανθασμένη τοποθέτηση και τη μη συμμόρφωση των παραμέτρων των τμημάτων με τις τεχνικές προδιαγραφές του οχήματος. Οι χαλαρωμένοι σύνδεσμοι ενδέχεται να οδηγήσουν σε βραχυκύκλωμα και να λιώσουν ή να σπάσουν.
Η υγρασία επιδρά καταστροφικά στα όργανα και τους δείκτες, προκαλώντας την οξείδωση των επαφών τους. Έχει ιδιαίτερη σημασία, λοιπόν, ο έλεγχος της τσιμούχας του παρμπρίζ: συνήθως όταν φθαρεί, επιτρέπει την εισροή νερού στον πίνακα οργάνων.
Τα ραγίσματα και οι γρατζουνιές στις επιφάνειες των οργάνων και οι υπόλοιπες μηχανικές βλάβες, οφείλονται συνήθως στην κακή χρήση του αυτοκινήτου, αν και ενδέχεται να είναι και αποτελέσματα κάποιου τροχαίου ατυχήματος.
Ο μη έγκαιρος καθαρισμός του πίνακα οργάνων από τη σκόνη και το φραγμένο φίλτρο καμπίνας, επιφέρουν τη ρύπανση των δεικτών, με συνέπεια να μπλοκάρουν οι βελόνες τους.
Επισκευή των οργάνων και των δεικτών του πίνακα οργάνων
Η επισκευή των οργάνων και των δεικτών του πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου, αποτελείται από την επιδιόρθωση των αιτιών που προκαλούν το τυχόν βραχυκύκλωμα και από το καθάρισμα της ρύπανσης από τα τμήματά του. Τα χαλασμένα καλώδια, οι καμένοι λαμπτήρες και οι καμένες ασφάλειες, αλλάζονται με καινούργια τμήματα. Η επισκευή μπορεί να πραγματοποιηθεί και από εσάς, με τη βοήθεια του τεχνικού εγχειριδίου του αυτοκινήτου.
Κάποιες φορές, για να επανέρθει η λειτουργικότητα του πίνακα οργάνων, απαιτείται η τοποθέτηση λειτουργικών μοτέρ με γρανάζια και η συγκόλληση των επαφών τους. Στις περιπτώσεις αυτές, θα πρέπει να αποταθείτε σε κάποιον επαγγελματία.
Αντικατάσταση των οργάνων και των δεικτών του πίνακα οργάνων
Η αντικατάσταση των οργάνων και των δεικτών του πίνακα οργάνων, μπορεί να πραγματοποιηθεί και από εσάς, ακολουθώντας τα πιο κάτω βήματα:
- Ξεβιδώστε τις βίδες στερέωσης του πίνακα οργάνων.
- Με ένα ίσιο κατσαβίδι, βγάλτε το στοιχείο στεγανοποίησης και ανοίξτε τα κλιπ.
- Βγάλτε τον πίνακα οργάνων όσο πιο έξω γίνεται, από τη θέση του.
- Ξεκουμπώστε τα κλιπ των καλωδίων, πιέζοντας τις ασφάλειές τους.
- Βγάλτε τον πίνακα οργάνων και βάλτε τον καινούριο στη θέση του, με την αντίστροφη διαδικασία.
Η παραπάνω διαδικασία είναι γενικευμένη και ενδέχεται να είναι διαφορετική, ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου, καθώς και το σχεδιασμό του ίδιου του πίνακα οργάνων. Κάποιες φορές, θα πρέπει να βγάλετε και το τιμόνι και να αποσυνδέσετε τον αερόσακο. Στις περιπτώσεις αυτές, η βέλτιστη λύση είναι να γίνει η τοποθέτηση του πίνακα οργάνων σε κάποιο ηλεκτρολογείο αυτοκινήτων.