
Ιμάντας Poly-v για αυτοκίνητο
Ιμάντας δυναμό για
Ιμάντας δυναμό: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν ζημιές σε έναν ιμάντα poly-V
Θα πρέπει να πραγματοποιείται διαγνωστικός έλεγχος της κατάστασης των ιμάντων ανά 10 με 15 χιλιάδες χιλιόμετρα, παράλληλα με την αλλαγή λαδιών. Ξεκινώντας, ο ιμάντας θα πρέπει να ελεγχθεί οπτικά. Αν έχει πάθει σοβαρές ζημιές, θα πρέπει να αλλαχθεί με έναν καινούριο. Αν έχει απλά λίγες μικρορωγμές, δεν χρειάζεται να αντικατασταθεί. Αν παρ’ όλα αυτά, οι ρωγμές απέχουν λιγότερο από 10 με 20 χιλιοστά μεταξύ τους, η δυνατότητες του ιμάντα έχουν μειωθεί σημαντικά. Θα πρέπει ακόμη να τσεκάρετε, αν έχουν ρυπανθεί οι τροχαλίες με βρωμιά και ξένα αντικείμενα.
Ενδέχεται να καταλάβετε ότι ο ιμάντας poly-V χρειάζεται διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω συμπτώματα:
- Εμφάνιση θορύβων και σφυριγμάτων από τον ιμάντα κατά την οδήγηση.
- Ο ιμάντας γλιστρά, δονείται ή τσακίζει.
- Το πίσω μέρος του τμήματος είναι λαμπερό και γυαλιστερό.
- Υπερθέρμανση του κινητήρα.
- Απουσία οδοντώσεων.
- Εμφάνιση στην επιφάνεια του τμήματος κηλίδων και λεκέδων από γράσο.
- Φράξιμο των οδοντώσεων των αυλακώσεων.
- Καταστροφή των άκρων του ιμάντα.
- Η μπαταρία δεν φορτίζει.
- Η βασική στρώση του ιμάντα έχει καταστραφεί ή σχιστεί.
- Έχουν ραγίσει οι ίνες στην επιφάνεια του ιμάντα.
Αίτια ζημιών του ιμάντα poly-V
Οι ιμάντες poly-V δέχονται υψηλά φορτία. Η μερική πρόωρη φθορά τους, προκαλείται από τις υψηλές θερμοκρασίες που δημιουργούνται στο χώρο του κινητήρα και από την αδιάκοπη κίνησή τους. Εξαιτίας αυτών των παραγόντων, δημιουργούνται ρωγμές στην επιφάνεια του τμήματος και σπάνε κομμάτια από καουτσούκ.
Το πόσο τεντωμένος είναι ο ιμάντας, αποτελεί έναν ακόμη σημαντικό παράγοντα. Αν είναι λιγότερο από το επιθυμητό τεντωμένος, θα προκληθούν ισχυροί κραδασμοί και φθορά του τμήματος, ενώ το υπερβολικό τέντωμα μπορεί να προκαλέσει το κόψιμό του. Όταν το τμήμα τοποθετηθεί λάθος και ειδικά, αν πατάει πιο έξω από την τροχαλία, θα ξεκολλήσουν οι οδοντώσεις από τη βάση τους. Ο ιμάντας ενδέχεται να πάθει κάποια ζημιά και εξαιτίας της τοποθέτησής του επάνω σε φθαρμένες ή μη ευθυγραμμισμένες τροχαλίες. Επίσης, το σπάσιμο των αυλακώσεων του βασικού του τμήματος ή και το κόψιμο του ίδιου του ιμάντα, ενδέχεται να οφείλεται στην είσοδο ξένων αντικειμένων στην τροχαλία.
Αντικατάσταση του ιμάντα poly-V
Η μεγαλύτερη δυνατή διάρκεια ζωής του τμήματος είναι τα 4 χρόνια. Αφού ολοκληρωθεί η παραπάνω περίοδος, θα πρέπει να τοποθετηθεί ένας καινούριος ιμάντας. Τα χαλασμένα τμήματα, δεν επισκευάζονται. Προτού βγάλετε τον ιμάντα, βγάλτε το καπάκι μέρος του φίλτρου αέρα και τον αισθητήρα ροής μάζας αέρα. Μετά, βγάλτε την ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα και το κάτω μέρος του περιβλήματος του φίλτρου αέρα. Για να βγάλετε τον ιμάντα, χαλαρώστε τον τεντωτήρα. Για να τοποθετήσετε τον καινούριο ιμάντα, φέρτε τον στο μέσο των τροχαλιών και ξεβιδώστε τη βίδα του τεντωτήρα και τέλος, επανατοποθετήστε όλα τα τμήματα με την αντίθετη σειρά