
Μουαγιέ αυτοκινήτου πίσω και εμπρός
Πλήμνη τροχού για
Πλήμνη τροχού: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν βλάβες της πλήμνης του τροχού
Ο εντοπισμός των βλαβών του τμήματος όταν βρίσκονται σε αρχικό στάδιο, είναι ιδιαίτερα δύσκολος και για να πραγματοποιηθεί, χρειάζεται ειδικός εξοπλισμός που υπάρχει μόνο στα συνεργεία. Για να εντοπίσετε μόνοι σας τυχόν βλάβες, ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:
- Επιταχύνετε το όχημα έως τα 50 χλμ / ώρα και αρχίστε να κόβετε το τιμόνι αριστερά δεξιά. Αν οι πλήμνες των εμπρόσθιων τροχών έχουν κάποια ζημιά, θα ακουστεί ένας χαρακτηριστικός ήχος. Αν ο ήχος είναι δυνατότερος όταν στρίβεται προς τα δεξιά, τότε έχει σπάσει το ρουλεμάν της αριστερής πλήμνης. Εάν ο ήχος είναι πιο δυνατός όταν το αυτοκίνητο στρίβει αριστερά, τότε θα πρέπει να αλλαχτεί το ρουλεμάν της δεξιάς πλήμνης.
- Για να κάνετε διαγνωστικό έλεγχο των πλημνών των οπίσθιων τροχών για βλάβες, σηκώστε το όχημα με ένα γρύλο και περιστρέψτε τους τροχούς με το χέρι, έναν την φορά. Οι κραδασμοί και τα κενά υποδεικνύουν ότι το τμήμα έχει σπάσει.
- Ακουμπήστε τις ζάντες των τροχών αφού σταματήσετε το αυτοκίνητο. Εάν είναι ζεστές, τότε οι πλήμνες των τροχών πιθανότατα έχουν κάποιο πρόβλημα.
Θα καταλάβετε ότι η πλήμνη χρειάζεται να ελεγχθεί, βάσει των παρακάτω σημαδιών:
- Μείωση της απόδοσης του οχήματος σε ταχύτητα.
- Υπερθέρμανση των ζαντών.
- Χτυπήματα και θόρυβοι από την ανάρτηση κατά την οδήγηση.
- Έντονο βουητό όταν το όχημα στρίβει.
Αιτίες των βλαβών της πλήμνης του τροχού
Το πιο ευαίσθητο τμήμα της εν λόγω μονάδας, είναι το ρουλεμάν της πλήμνης του τροχού. Αρκετές φορές, καταστρέφεται, επειδή κόβεται η τσιμούχα, η οποία προστατεύει τα εσωτερικά μέρη του τμήματος από την εισροή υγρασίας και βρωμιάς, και διατηρεί το λιπαντικό σο εσωτερικό του. Για αυτό το λόγο, όταν φθαρεί, αυξάνεται η επιζήμια, λειαντική φθορά των λειτουργικών επιφανειών του ρουλεμάν. Η χρήση κακής ποιότητας ή ακατάλληλου λιπαντικού, επιφέρει ανάλογες συνέπειες.
Η πρόωρη καταστροφή του ρουλεμάν της πλήμνης, ενδέχεται επίσης να προκύψει λόγω λανθασμένης συναρμολόγησης, παραδείγματος χάρη, λόγω υπερβολικής ή ελλιπούς σύσφιξης ή αρρύθμιστων διάκενων.
Το επιθετικό στυλ οδήγησης αποτελεί έναν ακόμα παράγοντα, ο οποίος επιφέρει καταστροφική επίδραση στο τμήμα: η κίνηση πάνω από λακκούβες και οι στροφές με υψηλή ταχύτητα, η κίνηση μέσα από βαθιές λιμνούλες και βρωμιά, καθώς και τα απότομα ξεκινήματα και φρεναρίσματα, παραμορφώνουν την πλήμνη και ενδέχεται να προκαλέσουν σπασίματα τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό της μέρος. Για να επεκταθεί ο κύκλος ζωής του τμήματος, δεν θα πρέπει να υπόκειται το όχημα σε υπερβολικά βαριά φορτία.
Η ίδια η πλήμνη σπάει πολύ πιο σπάνια. Τα αίτια των βλαβών της, όπως το φάγωμα της έδρας του ρουλεμάν ή των οπών τοποθέτησης των μπουλονιών, πηγάζουν συνήθως από την αμέλεια τήρησης των όρων λειτουργίας του οχήματος ή τη χρησιμοποίηση ανταλλακτικών τα οποία δεν συνάδουν με τις τεχνικές προδιαγραφές του αυτοκινήτου.
Επισκευή και αντικατάσταση της πλήμνης του τροχού
Στα οχήματα κατασκευής πριν το 2000, η διάρκεια ζωής της πλήμνης του τροχού ανέρχεται στα 400000 χιλιόμετρα, ενώ στα πιο σύγχρονα μοντέλα, τουλάχιστον στα 100000 χιλιόμετρα. Εφόσον εμφανιστεί σημαντική φθορά στα εξαρτήματα της πλήμνης του τροχού, το τμήμα θα πρέπει να αλλαχτεί εξολοκλήρου. Για να το κάνετε αυτό, θα χρειαστείτε ένα γρύλο και μια σειρά κλειδιά και κατσαβίδια. Εάν απαιτείται να τοποθετηθούν καινούρια ρουλεμάν τροχού, για να αφαιρέσετε τα χαλασμένα, θα χρειαστείτε ένα ζουμπά και ένα σφυρί. Αν το τμήμα είναι πολύ σφιχτά στερεωμένο, μπορεί να αποσυναρμολογηθεί με τη χρήση ενός κρουστικού εξωλκέα. Είναι προτιμότερο να αντικαταστήσετε την πλήμνη του τροχού έχοντας ένα βοηθό.