
Άρθρωση Μπάρα για αυτοκίνητο
Άρθρωση Μπάρα για
Άρθρωση Μπάρα: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς προσδιορίζονται τυχόν ζημιές του ημίμπαρου
Ο έλεγχος του συγκεκριμένου τμήματος, πρέπει να γίνεται από δύο άτομα: ο ένας χρειάζεται για να μετακινεί τα μέρη του μηχανισμού κι ο άλλος, για να ελέγχει τα κενά του ημίμπαρου. Αν απευθυνθείτε για βοήθεια στους επαγγελματίες ενός συνεργείου, θα πραγματοποιήσουν το διαγνωστικό έλεγχο με τη βοήθεια ενός ανιχνευτή κενών (τζογόμετρο). Όταν κάνετε μόνοι σας έλεγχο του τμήματος, προσομοιώστε τις κινήσεις που κάνει σε διάφορες κατευθύνσεις. Μπορείτε να τσεκάρετε αν το τμήμα βρίσκεται στερεωμένο στη θέση του, με έναν απλό οπτικό έλεγχο.
Για τη μετακίνηση ενός εξαρτήματος ενάντια σε ένα άλλο, κάντε χρήση ενός σωληνωτού κλειδιού και ενός λοστού. Κατά το διαγνωστικό έλεγχο των ημίμπαρων, προσέξτε να μη χαλάσετε τις φούσκες κατά της σκόνης.
Ενδεχομένως να καταλάβετε ότι το ημίμπαρο απαιτεί διαγνωστικό έλεγχο, βάσει των παρακάτω σημαδιών:
- Εμφάνιση εξωτερικού θορύβου.
- Χειροτέρευση της ελεγξιμότητας του οχήματος.
- Δυσκολία στην περιστροφή του τιμονιού.
- Εξαιρετική φθορά των ελαστικών.
- Αύξηση κραδασμών οι οποίοι γίνονται αισθητοί στο τιμόνι.
- Εμφάνιση κενών.
Αιτίες βλαβών του ημίμπαρου
Η βασική αιτία για την πρόωρη φθορά του τμήματος, είναι η χαμηλή του ποιότητα. Η παρατεταμένη λειτουργία του επιφέρει τη φθορά και το χάλασμα των ελαστικών ενθέτων, και συνεπώς τη φθορά ολόκληρου του τμήματος.
Μια ακόμα συνηθισμένη αιτία φθοράς αποτελεί η σχισμένη φούσκα κατά της σκόνης, γεγονός που δυσχεραίνει την προστασία του τμήματος, ενώ επιτρέπει τη διείσδυση βρωμιάς στο εσωτερικό του και τον σχηματισμό λειαντικών επικαθίσεων. Η κατάσταση χειροτερεύει από το νερό, το οποίο ξεπλένει σταδιακά το λιπαντικό.
Τυχόν μηχανικές βλάβες του τμήματος, όπως ραγίσματα και φάγωμα του σπειρώματός του, οφείλονται σε εσφαλμένη τοποθέτηση. Εκτός αυτού, τέτοιου είδους ζημιές ενδέχεται να προκύψουν, αν επιλέγετε να οδηγείτε με επιθετικό τρόπο ή οδηγείτε συχνά το όχημά σας σε κακής ποιότητας οδοστρώματα.
Αντικατάσταση του μπαλακιού του ημίμπαρου
Εφόσον επιλέξετε να κάνετε μόνοι σας την αντικατάσταση του τμήματος, τηρήστε αυστηρώς τις συστάσεις συντήρησης και τις απαιτήσεις του κατασκευαστή του αυτοκινήτου, οι οποίες αναγράφονται στο τεχνικό εγχειρίδιο του συγκεκριμένου μοντέλου. Για την αντικατάσταση, προβείτε στις παρακάτω ενέργειες:
- Στερεώστε του οπίσθιους τροχούς του οχήματος.
- Σηκώστε την αριστερή και τη δεξιά πλευρά του οχήματος, για να μην πιέζεται η αντιστρεπτική δοκός.
- Ξεβιδώστε το μπουλόνι της άρθρωσης της ανάρτησης κάτω από το γόνατο του αμορτισέρ,
- Αφαιρέστε τη ράβδο του ημίμπαρου.
- Σημειώστε την αρχική θέση του τμήματος.
- Ξεβιδώστε τα παξιμάδια στερέωσης του προς αντικατάσταση τμήματος.
- Τοποθετήστε το καινούριο τμήμα στη θέση που έχετε σημειώσει.
- Σφίξτε τα παξιμάδια της άρθρωσης και τη βίδα του κολάρου. Η ροπή σύσφιξης του κολάρου θα πρέπει να είναι 65 Nm.
- Κάντε ευθυγράμμιση των τροχών με τον ανάλογο εξοπλισμό.
Ο μέγιστος κύκλος ζωής του τμήματος δεν πρέπει να περνά τα 100 χιλιάδες χιλιόμετρα.