
Ιμάντας χρονισμού αυτοκινήτου
Οδοντωτός ιμάντας για
Οδοντωτός ιμάντας: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς εντοπίζονται τυχόν βλάβες του σετ του ιμάντα χρονισμού;
Αρχικά, κάντε ακουστικό έλεγχο, ακούγοντας με προσοχή τους ήχους στην περιοχή του συστήματος χρονισμού όταν αυτό λειτουργεί. Τυχόν δυσλειτουργίες υποδεικνύονται με ήχους τύπου κροταλίσματος, χτυπήματος, σκισίματος και τύπου «κλικ». Εφόσον ακούσετε περίεργους ήχους, κάντε έλεγχο του ιμάντα χρονισμού και των σχετικών εξαρτημάτων.
Κατά την εκτέλεση του οπτικού ελέγχου, παρατηρήστε την κατάσταση της επιφάνειας εργασίας του ιμάντα, καθώς δεν θα πρέπει να διαθέτει ρωγμές, γδαρσίματα, σκισμένα σημεία ή σημάδια λαδιού, ενώ οι πλευρές και τα δόντια του θα πρέπει να μην έχουν κοψίματα, εσοχές και γδαρσίματα.
Εκτός από τις ορατές ζημιές, τυχόν βλάβες των τροχαλιών υποδεικνύονται μέσω των κενών ή του θορύβου κατά τη περιστροφή τους με το χέρι.
Θα πρέπει να γίνεται τακτικός έλεγχος κάθε 50 με 75 χιλιάδες χιλιόμετρα. Αρκετοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων απευθύνονται για διαγνωστικό έλεγχο σε κάποιο συνεργείο, επειδή για την απόκτηση πρόσβασης στον ιμάντα χρονισμού, απαιτείται η αποσυναρμολόγηση των εξαρτημάτων του συστήματος.
Ενδεχομένως να καταλάβετε ότι το σετ του ιμάντα χρονισμού απαιτεί διαγνωστικό έλεγχο, βάσει των παρακάτω σημαδιών:
- Μαυρίζει η εξάτμιση.
- Όταν λειτουργεί ο κινητήρας, εμφανίζει εξαιρετικές δονήσεις.
- Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας, βγαίνει οξύς θόρυβος από το σύστημα χρονισμού.
- Ο χρονισμός της βαλβίδας είναι διακοπτόμενος.
- Περιορισμένη δύναμη κινητήρα.
Αιτίες βλαβών του σετ του ιμάντα χρονισμού
Το σετ του ιμάντα χρονισμού ενδέχεται να χαλάσει πρόωρα από διάφορες αιτίες. Μια από αυτές αποτελεί η λανθασμένη τοποθέτηση του ιμάντα, η οποία περιορίζει τον κύκλο ζωής των εξαρτημάτων του. Η μη τήρηση των συστάσεων του κατασκευαστή που αφορούν στο σφίξιμο των στοιχείων στερέωσης, συνεπάγεται την κακή ευθυγράμμιση των τροχαλιών. Τα στοιχεία στερέωσης ενδέχεται, επίσης, να σφιχτούν λάθος, αν η επισκευή γίνει με πολύ κρύο ή πολύ ζεστό κινητήρα.
Το χάσιμο της στεγανότητας των στοιχείων στεγανοποίησης του κινητήρα, συχνά, επιφέρει την εισροή λαδιού στον ιμάντα. Το υλικό της σύστασής του είναι ευάλωτο στα λάδια κι έτσι, χαλάει σύντομα. Το χαλάρωμα του προστατευτικού καλύμματος του ιμάντα χρονισμού, ενδέχεται να αποτελέσει την αιτία διείσδυσης ξένων σωματιδίων στο σύστημα χρονισμού, προκαλώντας ζημιά στον ιμάντα.
Αντικατάσταση του σετ του ιμάντα χρονισμού
Η βλάβη του ιμάντα χρονισμού αποκαθίσταται μέσω της αντικατάστασής του. Ακόμη κι αν το τμήμα δείχνει φυσιολογικό, συνιστάται η αντικατάστασή του βάσει του προγράμματος συντήρησης, κάθε 60 με 90 χιλιάδες χιλιόμετρα. Έχετε υπόψη σας ότι ο ιμάντας χρονισμού απαιτείται να αλλαχτεί ταυτόχρονα με τα υπόλοιπα εξαρτήματα του σετ χρονισμού και ειδικότερα, τις τροχαλίες.
Μπορείτε να αλλάξετε το σετ του ιμάντα χρονισμού σε κάποιο συνεργείο ή μόνοι σας. Οι πιο πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων επιλέγουν να αποτείνονται για την αλλαγή του στους επαγγελματίες κάποιου συνεργείου, λόγω της περιπλοκότητας της συγκεκριμένης εργασίας.