
Ρουλεμάν Τροχού για αυτοκίνητο
Ρουλεμάν για
Ρουλεμάν: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς ανιχνεύονται οι βλάβες του σετ των ρουλεμάν της πλήμνης του τροχού
Τα ρουλεμάν θα πρέπει να ελέγχονται κατά την αλλαγή των τακακιών των φρένων, άσχετα με τα χιλιόμετρα του οχήματος. Η κατάστασή τους τσεκάρετε με πολλούς τρόπους. Οδηγώντας με ταχύτητα 10 έως 15 χλμ/ώρα, στρίψτε απότομα αριστερά. Αν ο εξωτερικός ήχος πάψει να ακούγεται, υπάρχει πρόβλημα στο ρουλεμάν του αριστερού τροχού. Μετά τσεκάρετε και το δεξιό τροχό με την ίδια τακτική. Για να πραγματοποιηθεί πιο αναλυτικός διαγνωστικός έλεγχος, θα χρειαστεί εξειδικευμένος εξοπλισμός.
Ο έλεγχος απαιτεί γρύλο ή αναβατόριο. Σηκώστε το όχημα, βάλτε μπρος τον κινητήρα και κουμπώστε την τετάρτη, ανεβάζοντας ταχύτητα έως τα 80 χλμ / ώρα. Μετά πατήστε το συμπλέκτη και βγάλτε την ταχύτητα, ακούγοντας με προσοχή τον ήχο που παράγεται από τον ένα από τους τροχούς. Δοκιμάστε, επίσης, έναν ακόμα τρόπο. Κουνήστε τον τροχό στο σηκωμένο όχημα, αρχικά κατακόρυφα και μετά οριζόντια. Η ύπαρξη ακόμη και ελάχιστου κενού, υποδεικνύει πρόβλημα στο ρουλεμάν ή στο σύστημα διεύθυνσης. Μετά, πατήστε ταυτόχρονα το πετάλι του φρένου και περιστρέψετε τον τροχό κάθετα (θα χρειαστείτε βοηθό). Αν το κενό χαθεί, το τμήμα απαιτεί αντικατάσταση.
Μπορείτε να καταλάβετε ότι το σετ των ρουλεμάν της πλήμνης του τροχού, απαιτεί διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
- Χτυπήματα και αυξημένες δονήσεις κατά την κίνηση.
- Το όχημα αποκλίνει από την πορεία του.
- Το αμάξωμα γέρνει κατά το φρενάρισμα ή τις απότομες στροφές.
- Ύπαρξη εξωγενών θορύβων.
- Υπερθέρμανση των ζαντών.
- Άνιση φθορά των ελαστικών.
Αιτίες βλαβών του σετ των ρουλεμάν της πλήμνης του τροχού
Η βασική αιτία βλαβών των ρουλεμάν της πλήμνης του τροχού, είναι η κίνηση σε οδοστρώματα χαμηλής ποιότητας, μιας και υπόκεινται σε υψηλά φορτία, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ρωγμές και γδαρσίματα.
Το ρουλεμάν της πλήμνης του τροχού διαθέτει μάλλον μεγάλο κύκλο ζωής. Η πρόωρη φθορά του ενδέχεται να επέλθει από τη χρήση ακατάλληλων λιπαντικών ή από την απουσία λιπαντικού. Επίσης, ο κύκλος ζωής του τμήματος ενδέχεται να μειωθεί από την εισροή ρύπων, λειαντικών σωματιδίων και νερού, ενώ ενδέχεται να επηρεαστεί και από την κακή ποιότητά του, αλλά και από τυχόν λανθασμένη τοποθέτηση. Η λανθασμένη ρύθμιση του διάκενού του, ενδέχεται να επιφέρει μετατόπιση του τμήματος με αποτέλεσμα την καταστροφή του. Οι λανθασμένα ευθυγραμμισμένοι τροχοί, ενδέχεται να καταστήσουν το τμήμα μη λειτουργικό.
Αντικατάσταση του σετ των ρουλεμάν της πλήμνης του τροχού
Το ρουλεμάν της πλήμνης του τροχού, απαιτείται να αλλάζεται ανά 130 με 190 χιλιάδες χιλιόμετρα. Να προσέχετε πάντα τα παρακάτω:
- Ελέγξτε το διάκενο κατά την τοποθέτηση του κωνικού ρουλεμάν.
- Όταν το αλλάζετε, μην κάνετε χρήση αιχμηρών αντικειμένων, για να αποφύγετε ζημιές στο τμήμα.
- Όταν τοποθετείτε το τμήμα στον άξονα, χρησιμοποιήστε ένα λοστό για να πιέσετε τον εσωτερικό δακτύλιο.
- Πιέζοντας το ρουλεμάν, χρησιμοποιήστε ένα λοστό για να πρεσάρετε τον εξωτερικό δακτύλιο.