Σιαγωνες φρενων για αυτοκίνητο
Σιαγώνες χειροφρένου για
Σιαγώνες χειροφρένου: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν βλάβες στο σετ των σιαγώνων του χειρόφρενου
Συνήθως, τα τμήματα περνούν από διαγνωστικό έλεγχο κατά τη διάρκεια του σέρβις του συστήματος του χειρόφρενου. Αυτό πραγματοποιείται μέσω μιας διαδικασίας διαφόρων σταδίων. Πρώτα, ρυθμίστε το όχημα σε κλίση 25°, με τη βοήθεια μιας ράμπας αυτοκινήτων ή μιας ράμπας φόρτωσης ύψους 1,25 μ. και μήκους κλίσης 5 μ. Ακολούθως, κατεβάστε το λεβιέ του χειρόφρενου, 2 με 8 δόντια της καστάνιας, ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο του οχήματός σας. Αν τα τμήματα της μονάδας είναι οκ, το όχημα θα παραμείνει σε κλίση για μακρά χρονική διάρκεια.
Εάν δεν διαθέτετε ράμπα, έχετε επίσης τη δυνατότητα να πραγματοποιήσετε τον έλεγχο σε επίπεδο έδαφος. Κατεβάστε το λεβιέ του χειρόφρενου 2 με 3 δόντια και σηκώστε το πίσω μέρος του οχήματος με ένα γρύλο. Αν ο μηχανισμός του χειρόφρενου είναι ΟΚ, η περιστροφή του τροχού θα χρειαστεί πολύ δύναμη.
Για να κάνετε έλεγχο της λειτουργικότητας του μηχανισμού του χειρόφρενου δίχως τη χρήση γρύλου, τραβήξτε το χειρόφρενο μέχρι το τέρμα, βάλτε πρώτη και αφήστε τον συμπλέκτη. Ο κινητήρας θα πρέπει να σβήσει.
Αν εντοπίσετε τυχόν δυσλειτουργία του μηχανισμού, κάντε οπτικό έλεγχο στις σιαγώνες και αξιολογήστε το βαθμό της ζημιάς τους. Χρειάζεται να βγάλετε τον τροχό και να αποσυναρμολογήσετε το ταμπούρο. Τυχόν ανομοιόμορφη φθορά, κηλίδες στην επιφάνεια, χαλαρή στερέωση ή μετατόπιση των επενδύσεων τριβής, υποδεικνύουν την ανάγκη αλλαγής των τμημάτων.
Ενδεχομένως να καταλάβετε ότι το σετ των σιαγώνων του χειρόφρενου απαιτεί διαγνωστικό έλεγχο, βάσει των παρακάτω σημαδιών:
- Ακούγονται εξωτερικοί ήχοι από την πίσω ανάρτηση κατά την οδήγηση.
- Αύξηση της διαδρομής του λεβιέ του χειρόφρενου.
- Ιδιαίτερα περιορισμένη αποτελεσματικότητα του χειρόφρενου.
Αιτίες βλαβών τουσετ των σιαγώνων του χειρόφρενου
Οι σιαγώνες του χειρόφρενου είναι σχεδιασμένες έτσι, ώστε να αντέχουν για όλο τον κύκλο ζωής του οχήματος, άρα χρειάζεται να αντικατασταθούν σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις. Συνήθως, η εν λόγω ανάγκη προκύπτει εξαιτίας της μη τήρησης των κανόνων χρήσης του οχήματος και κυρίως, όταν οδηγείτε με ανεβασμένο το λεβιέ ή χρησιμοποιώντας "ελεγχόμενη ολίσθηση", η οποία συχνά χρησιμοποιείται στο ντρίφτ.
Κάποιες φορές, τα τμήματα αυτά χαλούν εξαιτίας της πέδησης έκτακτης ανάγκης, όταν γίνεται χρήση του χειρόφρενου για να σταματήσει το όχημα αντί των κανονικών φρένων. Επίσης, η ανομοιόμορφη φθορά των επενδύσεων τριβής, ενδέχεται να επέλθει από λάθη κατά την τοποθέτησή τους.
Αντικατάσταση τουσετ των σιαγώνων του χειρόφρενου
Τα τμήματα αυτά δεν επισκευάζονται και κατ’ επέκταση, εφόσον χαλάσουν, απαιτείται η αντικατάστασή τους. Η διαδικασία τοποθέτησης καινούριων τμημάτων είναι απλή, αλλά και ιδιαίτερα χρονοβόρα. Αν δεν διαθέτετε τις ανάλογες δεξιότητες και το χρόνο, αποταθείτε για βοήθεια στους επαγγελματίες.
Εάν θελήσετε να κάνετε την αντικατάσταση των τμημάτων μόνοι σας, τηρήστε τις ακόλουθες συστάσεις:
- Σηκώστε το αυτοκίνητο με ένα γρύλο και ασφαλίστε το στη θέση του με τη βοήθεια τάκων.
- Λύστε το λεβιέ του χειρόφρενου.
- Βγάλτε τον οπίσθιο τροχό, το δίσκο ή το ταμπούρο του χειρόφρενου και τη δαγκάνα.
- Αποσυναρμολογήστε το ελατήριο απελευθέρωσης των σιαγώνων με τη βοήθεια ενός ειδικού εργαλείου.
- Αφαιρέστε αρχικά τον ένα και μετά τον δεύτερο πείρο συγκράτησης των σιαγώνων, γυρίζοντάς τους κατά 90 °, αφού σπρώξετε το ελατήριο συγκράτησης με ένα κλειδί.
- Αποσυνδέστε τις σιαγώνες και βγάλτε τες.
- Ελέγξτε την κατάσταση του ρυθμιστή και λιπάνετε τον πείρο και τις επιφάνειες επαφής με μια λεπτή στρώση λιπαντικού.
- Λιπάνετε τη βίδα ρύθμισης.
- Επανατοποθετήστε τα όλα στη θέση τους, με την αντίστροφη σειρά.
Πριν από την αλλαγή, μελετήστε με προσοχή τις οδηγίες του κατασκευαστή του οχήματος, διότι η διαδικασία τοποθέτησης ενδέχεται να διαφέρει, ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο του οχήματος.