
Σετ συμπλέκτη αυτοκινήτου
Σετ αμπραγιάζ για
Σετ αμπραγιάζ: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν δυσλειτουργία του σετ του συμπλέκτη
Ο διαγνωστικός έλεγχος της μονάδας εκτελείται σε αρκετά στάδια. Κατ’ αρχάς, τσεκάρετε τη λειτουργικότητά του με τον κινητήρα σβηστό. Ο έλεγχος απαιτεί την επαναλαμβανόμενη πίεση του πεταλιού του συμπλέκτη και το άκουσμα των παραγόμενων ήχων με προσοχή. Τυχόν εξωτερικοί θόρυβοι, όπως χτυπήματα, τριξίματα και επαναλαμβανόμενα ήχοι, υποδηλώνουν τη φθορά των εξαρτημάτων του συμπλέκτη.
Στη συνέχεια, βάλτε μπροστά και θερμάνετε τον κινητήρα, πατήστε το πετάλι του συμπλέκτη και βάλτε την όπισθεν. Οι περίεργοι ήχοι υποδεικνύουν τη φθορά του δίσκου ή της πλάκας πίεσης του συμπλέκτη. Μπορείτε, επίσης, να καταλάβετε ότι υπάρχει κάποια βλάβη, αν βάλετε τρίτη ταχύτητα και πατώντας το γκάζι με τον συμπλέκτη αφημένο, ανεβούν οι στροφές του κινητήρα, ενώ το όχημα επιταχύνει υπερβολικά αργά. Αν κατά την αποσύμπλεξη, ακουστούν χτυπήματα ή κουδουνίσματα, τότε το ρουλεμάν του συμπλέκτη ενδεχομένως να έχει χαλάσει. Για τον εντοπισμό κάποιας βλάβης με περισσότερη ακρίβεια και τον προσδιορισμό του βαθμού φθοράς των τμημάτων, αποταθείτε για βοήθεια σε κάποιον επαγγελματία.
Ενδέχεται, επίσης, να καταλάβετε ότι το σετ του συμπλέκτη χρειάζεται διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
- Παρουσία δονήσεων κατά τη σύμπλεξη.
- Δυσκολίες στην αλλαγή ταχυτήτων.
- Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμων.
- Μυρωδιά καμένου στην καμπίνα επιβατών.
- Πιο συχνή υπερθέρμανση του κινητήρα.
Αιτίες δυσλειτουργιών του σετ του συμπλέκτη
Η πρόωρη βλάβη των εξαρτημάτων του συστήματος, συχνά, οφείλεται στη λανθασμένη χρήση του οχήματος, όπως είναι το επιθετικό στυλ οδήγησης. Οι απότομες εκκινήσεις, ιδίως με υψηλές σ.α.λ. και η πολύ γρήγορη ή πολύ αργή απελευθέρωση του πεταλιού του συμπλέκτη, ενδέχεται να περιορίσουν σε σημαντικό βαθμό τον κύκλο ζωής του δίσκου και ιδίως, των επενδύσεων τριβής του. Η συχνή οδήγηση του οχήματος, ενώ είναι φορτωμένο, σε κακής ποιότητας οδοστρώματα, επιφέρει επίσης μεγαλύτερη καταπόνηση στη μονάδα, οδηγώντας στην πρόωρη φθορά των στοιχείων της.
Επίσης, όταν γίνεται συνήθεια να κρατιέται πατημένο το πετάλι του συμπλέκτη, όπως ας πούμε όταν περιμένετε να ανάψει το πράσινο φανάρι, επηρεάζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό το ρουλεμάν του συμπλέκτη. Για να αποφευχθεί η πρόωρη καταστροφή του τμήματος, σε αυτές τις περιπτώσεις, θα πρέπει να βάζετε νεκρά.
Η μη έγκαιρη αλλαγή του δίσκου του συμπλέκτη και η υπερβολική φθορά των επενδύσεων τριβής, προκαλούν βλάβες στην πλάκα πίεσης, ενώ η χρήση του οχήματος με χαλασμένο ρουλεμάν απελευθέρωσης, μεγαλώνει τον κίνδυνο παραμόρφωσης των άκρων του ελατηρίου του διαφράγματος της μονάδας του συμπλέκτη. Η βλάβες της μονάδας, ενδέχεται να οφείλονται και στην παρουσία λαδιού στις επενδύσεις τριβείς, λόγω χαλασμένων φλαντζών του κινητήρα ή του κιβωτίου μετάδοσης.
Τα χαμηλής ποιότητας τμήματα είναι πιο ευπαθή στη φθορά, με αποτέλεσμα να έχουν περιορισμένο κύκλο ζωής. Κατά συνέπεια, για να διασφαλίσετε τη μεγάλη και σωστή λειτουργία του οχήματός σας, θα πρέπει να αγοράζετε πάντα ανταλλακτικά από αναγνωρισμένους κατασκευαστές.
Αντικατάσταση του σετ του συμπλέκτη
Για την εγκατάσταση του σετ του συμπλέκτη, θα χρειαστείτε έναν λάκκο συνεργείου ή ένα αναβατόριο και ένα σετ ειδικών εργαλείων. Η διαδικασία τοποθέτησής του, είναι μάλλον πολύπλοκη και απαιτεί χρόνο, ενώ απαιτεί την αποσυναρμολόγηση του κιβωτίου μετάδοσης. Έχει επίσης εξέχουσα σημασία, η σωστή τοποθέτηση και ευθυγράμμιση του δίσκου του συμπλέκτη με τον άξονα του κιβωτίου μετάδοσης, καθώς και η χρήση της σωστής ροπής κατά τη σύσφιξη των βιδών του.
Η διαδικασία της αλλαγής έχει να κάνει με το σχεδιασμό του οχήματος και κυρίως, με τον τύπο κίνησής του. Πιο λεπτομερείς οδηγίες έχετε τη δυνατότητα να βρείτε στο τεχνικό εγχειρίδιο του οχήματος. Αν δεν διαθέτετε την ανάλογη πείρα και δεξιότητες, θα ήταν καλύτερο να αποταθείτε στο εξειδικευμένο προσωπικό κάποιο συνεργείου.