Μηχανισμός υαλοκαθαριστήρων για αυτοκίνητο
Ντίζες υαλοκαθαριστήρων για
Ντίζες υαλοκαθαριστήρων: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν βλάβες του μηχανισμού των υαλοκαθαριστήρων
Ο διαγνωστικός έλεγχος του μηχανισμού, ξεκινά με τον οπτικό έλεγχο των τμημάτων του. Η άρθρωση δεν θα πρέπει να παρουσιάζει παραμορφώσεις, ζημιές ή διάβρωση. Θα πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή στο πλαστικό χιτώνιο και το δακτύλιο ασφάλισης, μιας και με αυτά τα τμήματα, η άρθρωση αλληλεπιδρά με το μπαλάκι του μηχανισμού κίνησης. Θα πρέπει, επίσης, να ελεγχθούν όλα τα πλαστικά τμήματα του μηχανισμού και να εξασφαλιστεί η επαρκής λίπανσή τους.
Για να γίνει πιο αναλυτικός διαγνωστικός έλεγχος της άρθρωσης, θα πρέπει να λυθεί εντελώς. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη διάρκεια ζωής του τμήματος, αλλά θα πρέπει να ελέγχεται μια φορά το χρόνο, και ειδικότερα μετά το τέλος του χειμώνα.
Ενδέχεται να προσέξετε ότι ο μηχανισμός των υαλοκαθαριστήρων χρειάζεται διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
- Οι υαλοκαθαριστήρες κινούνται σε διαφορετικό εύρος.
- Οι βραχίονες των υαλοκαθαριστήρων έχουν μπλοκάρει.
- Οι υαλοκαθαριστήρες κινούνται με κραδασμούς.
- Εμφάνιση συριστικών θορύβων κάτω από το καπό, όταν λειτουργούν οι υαλοκαθαριστήρες.
Αίτια βλαβών του μηχανισμού των υαλοκαθαριστήρων
Τα συνηθέστερα αίτια βλαβών του μηχανισμού των υαλοκαθαριστήρων, αποτελούν η φθορά των τμημάτων του, η λανθασμένη τοποθέτηση και η παραμόρφωσή τους.
Όταν κινείται το όχημα, η μπίλια του μηχανισμού κίνησης και τα άκρα του δακτυλίου ασφάλισης, συχνά, χαλούν. Για να αποφευχθεί αυτό, φτάνει να υπάρχει τακτική λίπανση της κοιλότητας της μπίλιας και του δακτυλίου ασφάλισης. Σε κάποιες περιπτώσεις, η φθορά προκαλεί την απώλεια της σύνδεσης μεταξύ των αρθρώσεων και των άλλων τμημάτων του μηχανισμού, αλλά συνήθως, δεν χρειάζεται να αλλαχτεί ολόκληρος ο μηχανισμός, αλλά μόνο το χαλασμένο τμήμα. Το σύστημα μπορεί να χαλάσει, αν χρησιμοποιηθεί δακτύλιος ασφάλισης με ανεπαρκή διάμετρο ή εξαιτίας της λανθασμένης στήριξης των αρθρώσεων των συνδέσμων – που προκαλούν την παραμόρφωση των τμημάτων. Τέλος, ο μηχανισμός ενδέχεται να χαλάσει εξαιτίας της σκουριάς στα μεταλλικά του τμήματα.
Επισκευή και αντικατάσταση του μηχανισμού των υαλοκαθαριστήρων
Τα τμήματα του μηχανισμού αντέχουν στη χρήση για ιδιαίτερα μεγάλο χρονικό διάστημα, οπότε, θα πρέπει να αλλάζονται μόνον όταν παρουσιαστεί σκουριά ή μηχανικές βλάβες. Πρέπει να πούμε εδώ, ότι ο δακτύλιος ασφάλισης και ο δακτύλιος σύνδεσης, είναι πολύ ευαίσθητοι και δεν επισκευάζονται, οπότε θα πρέπει να αλλάζονται.
Για να αποσυναρμολογηθεί ο μηχανισμός, αρχικά, θα πρέπει να βγουν οι βραχίονες των υαλοκαθαριστήρων, αφαιρώντας τα πλαστικά καπάκια και χαλαρώνοντας τα εξαγωνικά παξιμάδια των υαλοκαθαριστήρων.
Μετά, θα πρέπει να σηκωθεί το καπό και να βγει το κάλυμμα του μηχανισμού των υαλοκαθαριστήρων. Συνήθως, συγκρατείται με κλιπ. Συνεχίστε ξεβιδώνοντας τις βίδες στερέωσης της άρθρωσης των υαλοκαθαριστήρων και βγάλτε ολόκληρο τον μηχανισμό.
Για να αλλάξετε τους πλαστικούς δακτυλίους και τους δακτυλίους ασφάλισης της άρθρωσης, απαιτείται να ειδικό σετ επισκευής. Οι παράμετροι του σετ, αναγράφονται στο τεχνικό εγχειρίδιο του οχήματος.