
Διακόπτης τιμονιού αυτοκινήτου
Διακόπτης υαλοκαθαριστήρων για
Διακόπτης υαλοκαθαριστήρων: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν βλάβες του διακόπτη της κολώνας του τιμονιού
Για τον διαγνωστικό έλεγχο του διακόπτη, απαιτείται η αποσυναρμολόγησή του. Θα πρέπει να συνδέστε τις επαφές του στις αντίστοιχες επαφές της δοκιμαστικής λυχνίας και να τσεκάρετε αν ενεργοποιείτε μόλις ο μοχλός του διακόπτη περάσει σε κάποια από τις θέσεις λειτουργίας. Οι επαφές που θα πρέπει να ενεργοποιούνται, σε συγκεκριμένες θέσεις του μοχλού, αναγράφονται στο τεχνικό εγχειρίδιο του αυτοκινήτου.
Αν το τμήμα είναι λειτουργικό, η δοκιμαστική λυχνία θα πρέπει να ανάψει, μόλις κλείσουν οι ανάλογες επαφές. Στην αντίθετη περίπτωση, ο διακόπτης χρειάζεται αντικατάσταση.
Θα καταλάβετε ότι ο διακόπτης της κολώνας του τιμονιού απαιτεί διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
- Μυρωδιά καύσης μέσα στην καμπίνα επιβατών.
- Παρουσία καπνού που βγαίνει από το διακόπτη.
- Δεν λειτουργούν οι υαλοκαθαριστήρες, μετά την ενεργοποίηση της λειτουργίας παροχής νερού στο παρμπρίζ.
- Η μεγάλη σκάλα των προβολέων δεν ανάβει ή ανάβει μαζί με τα φώτα πορείας.
- Κάποιες από τις λειτουργίες των υαλοκαθαριστήρων δεν ενεργοποιούνται.
- Η σηματοδότηση της μεγάλης σκάλας των προβολέων δεν λειτουργεί.
- Το χερούλι του διακόπτη δεν παραμένει σταθερά στη σωστή θέση.
- Τα φλας λειτουργούν συνεχώς ή δεν ανάβουν καθόλου.
Αιτίες βλαβών του διακόπτη της κολώνας του τιμονιού
Αρκετές φορές, οι βλάβες του διακόπτη της κολώνας του τιμονιού αποτελούν συνέπεια της διείσδυσης βρωμιάς και υγρασίας στο τμήμα. Έτσι, όχι μόνο προκαλείται η οξείδωση των επαφών, αλλά και η υπερθέρμανσή τους. Εξαιτίας της αύξησης της θερμοκρασίας, τα εξαρτήματα από πλαστικό λιώνουν και δημιουργείται επικάθιση άνθρακα ανάμεσα στις επαφές. Γενικότερα, το εν λόγω γεγονός επιφέρει βραχυκύκλωμα ή ακόμα και ανάφλεξη του διακόπτη.
Σε κάποιες περιπτώσεις, οι βλάβες του διακόπτη οφείλονται στη λειαντική φθορά των γραμμών επαφής ή του ολισθητήρα. Καθώς η τριβή αποτελεί μια αργή διεργασία, η βλάβη ενδέχεται να κάνει αρχικά την εμφάνισή της ως ασταθής απόδοση του σχετικού εξοπλισμού. Η μηχανική βλάβη των επαφών, ενδέχεται επίσης να προξενήσει βραχυκύκλωμα: τα μεταλλικά τμήματα που καλύπτονται από λιπαντικό, γίνονται αγωγοί του ρεύματος. Συνήθως, το συγκεκριμένο πρόβλημα εκδηλώνεται με τη διαρκή λειτουργία των φλας ή με την αδυναμία ενεργοποίησης των προβολέων.
Ο σχεδιασμός κάποιων από τους διακόπτες, περιλαμβάνει κλιπ, τα οποία ενδέχεται να σπάσουν από κακό χειρισμό και κυρίως αν χρησιμοποιηθεί ιδιαίτερη δύναμη κατά το χειρισμό ή την τοποθέτησή τους.
Αντικατάσταση του διακόπτη της κολώνας τιμονιού
Το τμήμα αυτό δεν επισκευάζεται. Αν υποστεί βλάβη, θα πρέπει να αλλαχτεί. Έχετε τη δυνατότητα να τοποθετήσετε με ευκολία έναν καινούριο διακόπτη και μόνοι σας. Για να το κάνετε αυτό, ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:
- Βγάλτε τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.
- Βγάλτε το καπάκι της κόρνας από το τιμόνι.
- Αφαιρέστε την πλάκα επαφής της κόρνας.
- Μαρκάρετε τη θέση του τιμονιού σε σχέση με τον άξονα, ξεβιδώστε το παξιμάδι στερέωσης και αφαιρέστε το τιμόνι, τραβώντας το προς τα έξω.
- Βγάλτε το κάλυμμα της κολώνας τιμονιού.
- Ξεβιδώστε τα στοιχεία στερέωσης του διακόπτη, αποσυνδέστε τη φίσα της καλωδίωσης και αποσυναρμολογήστε το διακόπτη.
- Τοποθετήστε το καινούριο τμήμα και επανασυναρμολογήστε τη μονάδα, ακολουθώντας την αντίθετη σειρά.
Σε κάποια αυτοκίνητα δεν απαιτείται η αφαίρεση του τιμονιού για να αφαιρεθούν οι διακόπτες. Θα βρείτε λεπτομερέστερες οδηγίες στο τεχνικό εγχειρίδιο του οχήματός σας.