Πίσω
Χώρα
Πίσω
Τα οχήματα μου
-
Ανταλλακτικά για το αυτοκίνητό σας

-
Πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν βλάβες του διακόπτη του ηλεκτρικού παραθύρου
Κατ’ αρχάς, θα πρέπει να γυρίσετε το κλειδί στον διακόπτη της μίζας και να πιέστε το διακόπτη του ηλεκτρικού παραθύρου. Θα ακούσετε λογικά κάποιους περίεργους ήχους «κλικ». Μετά, θα πρέπει να βγάλετε το τμήμα στο οποίο είναι τοποθετημένο το στοιχείο και να δοκιμάσετε να κλείσετε τις ανάλογες επαφές. Ανάλογα με τη θέση του διακόπτη που κλείνετε, το παράθυρο θα πρέπει να ανοίγει ή να κλείνει. Αν ο γρύλος του παραθύρου λειτουργεί, ο διακόπτης θα πρέπει να αντικατασταθεί.
Εφόσον έχετε ένα πολύμετρο, ρυθμίστε το στη θέση ελέγχου συνέχειας και συνδέστε τον έναν από τους αισθητήρες στο αντίστοιχο τερματικό του διακόπτη. Ο δεύτερος αισθητήρας θα πρέπει να συνδεθεί στο αμάξωμα του οχήματος. Αν ο διακόπτης είναι λειτουργικός, με το πάτημά του θα ακουστεί ένας ήχος. Θα χρειαστεί φυσικά να συμβουλευτείτε το διάγραμμα σύνδεσης των καλωδίων στο τεχνικό εγχειρίδιο του αυτοκινήτου σας.
Θα καταλάβετε ότι ο διακόπτης του ηλεκτρικού παραθύρου χρειάζεται διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
Αιτίες βλαβών του διακόπτη του ηλεκτρικού παραθύρου
Το τμήμα αυτό, συχνά, χαλάει λόγω της φθοράς των σημείων επαφής ή του ξεφλουδίσματος της αγώγιμης επικάλυψής του. Μιας και αυτό συμβαίνει σιγά σιγά, στην αρχή το παράθυρο θα ανταποκρίνεται στο πάτημα του διακόπτη, απλά θα χρειάζεται παραδείγματος χάρη, να το πιέσετε αρκετά δυνατά. Κάποια στιγμή, η επαφή θα χαθεί και ο διακόπτης του ηλεκτρικού παραθύρου θα πάψει να λειτουργεί.
Η συνήθεια να οδηγείτε με ανοιχτό το παράθυρο όταν βρέχει, αλλά και η κακή ποιότητα των τσιμουχών των πορτών και των παραθύρων, ενδέχεται να επιφέρουν διείσδυση υγρασίας και βρωμιάς στο εσωτερικό του μηχανισμού, κάτι που ενδέχεται να προκαλέσει την οξείδωση των ηλεκτρικών αγωγών και το μπλοκάρισμα των κινούμενων επαφών.
Τα κλιπ του διακόπτη μπορεί να σπάσουν εξαιτίας εσφαλμένης εγκατάστασης ή εξαιρετικής δύναμης κατά την πίεση του διακόπτη. Έτσι, ο διακόπτης θα παραμένει διαρκώς ενεργοποιημένος, γεγονός που θα προξενήσει την υπερφόρτωση κι ακόμη και το κάψιμο του ηλεκτρικού μοτέρ.
Ενδέχεται, συχνά, να προκληθούν δυσλειτουργίες στους διακόπτες εξαιτίας της κακής ποιότητας κατασκευής τους και κατασκευαστικών ελαττωμάτων, όπως η κακή συγκόλληση των επαφών. Τα ίδια αποτελέσματα ενδέχεται να εμφανιστούν από αναβάθμιση του οχήματος από άτομα χωρίς τεχνογνωσία, για παράδειγμα, από την κόλληση φιμέ φιλμ στα παράθυρα, τα οποία λόγω βάρους απαιτούν μεγαλύτερη δύναμη από το μοτέρ για να τα κινήσει.
Αντικατάσταση του διακόπτη του ηλεκτρικού παραθύρου
Σε κάποιες περιπτώσεις, μπορείτε να αποκαταστήσετε τη λειτουργικότητα του τμήματος καθαρίζοντας τις επαφές του. Στην πλειοψηφία όμως των περιπτώσεων, ο διακόπτης δεν επισκευάζεται. Μπορείτε, ωστόσο, πανεύκολα να τον αλλάξετε και μόνοι σας, ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:
Σε κάποια οχήματα, η αποσυναρμολόγηση του διακόπτη μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς να βγει η ταπετσαρία. Επομένως, προτού αρχίσετε τη διαδικασία αντικατάστασης, μελετήστε τις τεχνικές οδηγίες που απευθύνονται αποκλειστικά στο δικό σας όχημα.