
Βαλβίδα Egr για αυτοκίνητο
Βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων για
Βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν βλάβες της βαλβίδας EGR
Ο διαγνωστικός έλεγχος της βαλβίδας του συστήματος ανακυκλοφορίας καυσαερίων, όσον αφορά στη λειτουργικότητά της, χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα δύσκολος: η αξιολόγηση του συστήματος της εξάτμισης όχι μόνον απαιτεί πολύ χρόνο, αλλά και τη χρήση επαγγελματικού εξοπλισμού. Επομένως, είναι προτιμότερο να αποτείνεστε για διάγνωση στους επαγγελματίες κάποιου συνεργείου.
Στα παλιά αυτοκίνητα, στα οποία δεν δημιουργείται αντίθλιψη στο σύστημα της εξάτμισης, ο έλεγχος περιλαμβάνει την εξαγωγή της βαλβίδας. Το κενό Hg των 250 χιλιοστών, δημιουργείτε με την σύνδεση μιας αντλίας κενού. Εφόσον το τμήμα είναι λειτουργικό, η ράβδος του θα τραβηχτεί, ανοίγοντας το μηχανισμό ασφάλισης και το κενό θα παραμείνει ως έχει, το λιγότερο για 30 δευτερόλεπτα. Στην αντίθετη περίπτωση, το τμήμα θα πρέπει να αλλαχτεί.
Στα σύγχρονα οχήματα με αντίθλιψη στον καταλύτη, η πραγματοποίηση διαγνωστικού ελέγχου με τον τρόπο που αναφέρθηκε πιο πάνω, δεν μπορεί να γίνει. Σε αυτές τις περιπτώσεις, κατά τον έλεγχο, τηρήστε τις συστάσεις του κατασκευαστή του οχήματος.
Ενδεχομένως να καταλάβετε ότι η βαλβίδα του συστήματος EGR απαιτεί διαγνωστικό έλεγχο, βάσει των παρακάτω σημαδιών:
- Στις χαμηλές στροφές και στο ρελαντί, ο κινητήρας λειτουργεί ασταθώς.
- Ο υπολογιστής του οχήματος εμφανίζει σφάλμα.
- Μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων.
- Περιορισμένη δύναμη κινητήρα.
Αιτίες βλαβών της βαλβίδας EGR
Η πιο συνήθης αιτία βλάβης της βαλβίδας EGR, είναι η χρήση κακής ποιότητας καυσίμου. Στα τμήματα που βρέχονται από αυτό ενισχύεται η δημιουργία εναποθέσεων αιθάλης, που καταλήγει στο μπλοκάρισμα της βαλβίδας και επιδρά αρνητικά στα μεταλλικά τμήματα του κινητήρα και των επιμέρους συστημάτων.
Η ρύπανση των μπεκ έγχυσης καυσίμου, η μείωση της απόδοσης της αντλίας και η απώλεια στεγανότητας του συστήματος εισαγωγής, υποβαθμίζουν τη διαδικασία της δημιουργίας του μίγματος αέρα-καυσίμου. Η υποβάθμισή του, ενδέχεται να προκαλέσει την αύξηση της θερμοκρασίας των καυσαερίων, κάτι που επιφέρει το κάψιμο της βαλβίδας. Η εν λόγω ζημιά ενδέχεται, επίσης, να προέλθει από δυσλειτουργίες των συστημάτων ανάφλεξης, χρονισμού ή έγχυσης, εφόσον τα καύσιμα καίνε στο εσωτερικό της εξάτμισης.
Μια συνήθης βλάβη της βαλβίδας EGR, αποτελεί το σπάσιμο της μεμβράνης της, γεγονός που ενδέχεται να προκληθεί από τη συσσώρευση βρωμιάς στην επιφάνεια του διαφράγματος, τη χαμηλή ποιότητα του τμήματος ή την εσφαλμένη συντήρηση της βαλβίδας, π.χ. χρήση κατά το καθάρισμά της, επιθετικών καθαριστικών ουσιών.
Επισκευή και αντικατάσταση της βαλβίδας EGR
Ως επισκευή του τμήματος, θεωρείται μόνον ο καθαρισμός του. Για την αφαίρεση των ρύπων και των επικαθίσεων αιθάλης, αφαιρέστε αρχικά το σώμα της βαλβίδας με μια ματσόλα και μετά, τινάξτε ή φυσήξτε τη σκόνη των εναποθέσεων από το εσωτερικό της. Η τρύπα εξόδου μπορεί να καθαριστεί με προσοχή και με ένα μικρό κατσαβίδι. Μην πλένετε ποτέ τη βαλβίδα με διαλυτικά.
Για να αλλάξετε μια χαλασμένη βαλβίδα, ακολουθήστε την παρακάτω διαδικασία:
- Αποσυναρμολογήστε το θάλαμο πλήρωσης του αγωγού εισαγωγής.
- Αποσυνδέστε το σωλήνα κενού από τη βαλβίδα.
- Ξεβιδώστε τις βίδες στερέωσης του τμήματος από τα εξαρτήματα του συστήματος εισαγωγής.
- Βγάλτε τη βαλβίδα και αλλάξτε τη με μία καινούρια.
- Επαναεγκαταστήστε όλα τα τμήματα, ακολουθώντας την αντίστροφη σειρά.