
Καταλύτης αυτοκινήτου
Καταλύτες για
Καταλύτες: χρήσιμες πληροφορίες
Βλάβες του καταλύτη
- Διάφορες μηχανικές δυσλειτουργίες του αμαξώματος:
- Θραύση ή ζημιά της δομής του κυττάρου,
- Παύση ενεργοποίησης χημικών αντιδράσεων από τις ουσίες του καταλύτη.
Συμπτώματα βλαβών του καταλυτικού μετατροπέα
- Σβήσιμο του κινητήρα στο ρελαντί,
- Δυσκολία εκκίνησης του κινητήρα,
- Αλλαγή του χρώματος των καυσαερίων (εμφάνιση μιας γκρι ή ελαφριάς μπλε απόχρωσης),
- Δυσκολία κατά την επιτάχυνση και την αύξηση της ταχύτητας των στροφών του κινητήρα,
- Εξωτερικοί ήχοι όταν δουλεύει το σύστημα της εξάτμισης,
- Αυτόματο άναμμα της προειδοποιητικής λυχνίας "Έλεγχος Κινητήρα" (Check Engine) στο ταμπλό,
- Μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου, από το κανονικό των 1,5 με 2 λίτρων ανά 100 χλμ,
- Εμφάνιση υδροσουλφουρικής οσμής όταν δουλεύει το σύστημα της εξάτμισης,
- Δημιουργία σταγόνων μετάλλου στο σώμα του καταλύτη.
Αιτίες βλαβών του καταλύτη
- Κατανάλωση καυσίμου με πρόσθετα τετρααιθυλομολύβδου,
- Χρήση χαμηλής ποιότητας καυσίμου,
- Λανθασμένη δημιουργία μίγματος αέρα/καυσίμου και σημαντική διαφοροποίηση των φυσιολογικών χαρακτηριστικών του,
- Εισροή λαδιού ή καυσίμου στον καταλυτικό μετατροπέα,
- Ζημιές των εσωτερικών κυττάρων του καταλύτη,
- Βρωμιά στον καταλυτικό μετατροπέα από τα αέρια καύσης,
- Χρήση του τμήματος μετά τη λήξη του κύκλου ζωής του,
- Λανθασμένη χρήση.
Διαγνωστικός έλεγχος
Για την αξιολόγηση των βλαβών του καταλύτη, είναι αναγκαία η χρήση ειδικού εξοπλισμού. Επομένως, μπορεί να εκτελεστεί αποκλειστικά από τους ειδικούς κάποιου συνεργείου. Ωστόσο, υπάρχουν εξωτερικά σημάδια που υποδεικνύουν τυχόν δυσλειτουργίες, με τις σοβαρές βλάβες στο εξωτερικό τμήμα του καταλύτη, να συγκαταλέγονται σε αυτές. Εφόσον εντοπιστούν τέτοιου είδους δυσλειτουργίες, κρίνεται απαραίτητη η άμεση αντικατάσταση του τμήματος.
Οι εξειδικευμένοι επαγγελματίες προσμετρούν την παραγωγικότητα της δομής του κυττάρου με ένα μανόμετρο, το οποίο μπαίνει στη θέση του πρώτου αισθητήρα οξυγόνου και ανεβάζοντας τις στροφές του κινητήρα στις 3000 rpm. Με μια ασφαλή πίεση, τα δεδομένα που διαβάζει το σύστημα, δεν ξεπερνούν τα 2,94 Pas ή τα 0,3 kgf / cm2.
Ο φυσιολογικός κύκλος λειτουργίας του καταλυτικού μετατροπέα ανέρχεται στα 100.000 με 150000 χιλιόμετρα. Συνιστάται εντόνως να μην υπερβαίνετε το συγκεκριμένο όριο και να μην χρησιμοποιείτε φθαρμένα τμήματα. Ο περιορισμός των ιδιοτήτων των κυττάρων είναι επικίνδυνος για τη λειτουργία τους, μιας και μπορεί να καταστραφούν από την αύξηση της πίεσης.