
Μπεκ ψεκασμού αυτοκινήτου ντίζελ και βενζίνη
Μπεκ για
Μπεκ: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν βλάβες της βαλβίδας έγχυσης καυσίμου (μπεκ)
Για να πραγματοποιηθεί διαγνωστικός έλεγχος στο τμήμα, θα πρέπει να προσδιοριστεί η περιεκτικότητα των καυσαερίων κάθε κυλίνδρου ξεχωριστά, σε μονοξείδιο του άνθρακα και υδρογονάνθρακες. Αν το μπεκ είναι λειτουργικό, το σύνολο των τιμών που θα ληφθούν θα είναι κοινό.
Για να εξακριβωθεί η ορθότητα της έγχυσης του καυσίμου, θα πρέπει να συνδέσετε έναν παλμογράφο στο αμάξωμα του οχήματος και στη συσκευή ελέγχου του μπεκ. Οι βλάβες φαίνονται στην οθόνη της συσκευής, ως καμπύλες.
Το επόμενο βήμα είναι ο διαγνωστικός έλεγχος των συνδέσεων των καλωδίων, ο οποίος πραγματοποιείται με τη χρήση ενός ωμόμετρου. Οι παραπάνω διαγνωστικοί έλεγχοι, πραγματοποιούνται χρησιμοποιώντας ειδικές συσκευές, οπότε θα πρέπει να γίνονται σε κάποιο συνεργείο.
Θα καταλάβετε ότι η βαλβίδα έγχυσης καυσίμου (μπεκ) απαιτεί διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
- Το όχημα κινείται παράξενα (ρετάρει και κάνει σκασίματα) με τον κινητήρα να δουλεύει σε υψηλές σ.α.λ.,
- Ο κινητήρας δυσλειτουργεί όταν βρίσκεται στο ρελαντί,
- Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου,
- Απώλεια ισχύος του κινητήρα,
- Κάψιμο της οπής τοποθέτησης του τμήματος,
- Σβήσιμο του κινητήρα,
- Χειροτέρευση της απόδοσης του οχήματος,
- Βλάβη του καταλύτη.
- Αποθέσεις άνθρακα στο ακροφύσιο του εγχυτήρα,
- Αύξηση της τοξικότητας των καυσαερίων.
Αίτια βλαβών της βαλβίδας έγχυσης καυσίμου (μπεκ)
Η συνηθέστερη βλάβη των βαλβίδων έγχυσης καυσίμου (μπεκ), είναι το μπούκωμα. Τα συγκεκριμένα τμήματα λειτουργούν υπό υψηλές θερμοκρασίες, οι οποίες προκαλούν επικαθίσεις άνθρακα στα ακροφύσια τους από τις ρητίνες που υπάρχουν στη σύνθεση του καυσίμου. Γεγονός το οποίο ενδέχεται, επίσης, να προκαλείται από απώλεια της στεγανότητας στα στοιχεία στεγανοποίησής τους. Αν οι επικαθίσεις άνθρακα φτάσουν τα 5 χιλιοστά, μειώνεται η παροχή του καυσίμου από το ακροφύσιο 25%. Όταν γίνεται χρήση βενζίνης χαμηλής ποιότητας, η οποία εμπεριέχει μικροσωματίδια, το φίλτρο λεπτού πλέγματος για τον καθαρισμό του καυσίμου, μπουκώνει με αποτέλεσμα το μέγεθος της οπής μέτρησης της ποσότητας του καυσίμου, αλλά και η μορφή του κώνου έγχυσης του καυσίμου, να διαφοροποιούνται.
Η πρόωρη φθορά των μπεκ και το μπλοκάρισμα των βελόνων στους οδηγούς τους, ενδέχεται να προκληθούν από κακή ποιότητα των τμημάτων. Οι βελόνες μπλοκάρουν ακόμη και από μη επαρκές φιλτράρισμα ή λανθασμένης τοποθέτησης των τμημάτων.
Η μηχανική βλάβη των μπεκ, οφείλεται στην ανεπάρκεια συντήρησης ή σε ανεπάρκεια του μηχανικού.
Επισκευή της βαλβίδας έγχυσης καυσίμου (μπεκ)
Η επισκευή απλά καθαρίζει τους ρύπους από το τμήμα και πρέπει να πραγματοποιείται ανά 40 χιλιάδες χιλιόμετρα. Τα πρόσθετα καυσίμου αποτρέπουν τη ρύπανση και θα πρέπει να προστίθενται στο καύσιμο κάθε τρεις χιλιάδες χιλιόμετρα.
Αν δεν καταφέρετε να αποτρέψετε τη ρύπανση του μπεκ, καθαρίστε το με τη χρήση ειδικού διαλύτη. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να βγάλετε την αντλία και τη σωλήνα αποστράγγισης και να συνδέστε τη γραμμή καυσίμου του συστήματος ψεκασμού σε έναν ειδικό μηχανισμό με ένα δοχείο γεμάτο με διαλύτη. Ο κινητήρας θα πρέπει να λειτουργεί στο ρελαντί για λίγα λεπτά και στην πορεία να αυξηθούν σταδιακά οι σ.α.λ. Ο καθαρισμός διαρκεί περίπου μία ώρα. Σε περίπτωση που το τμήμα έχει πάρα πολλούς ρύπους (σκληρές επικαθίσεις), θα πρέπει να λυθεί. Ο καθαρισμός με υπερήχους προσφέρει, επίσης, πολύ καλά αποτελέσματα. Και με αυτό τον τρόπο καθαρισμού, το τμήμα θα πρέπει να βυθιστεί σε ειδικό καθαριστικό διάλυμα.
Αντικατάσταση της βαλβίδας έγχυσης καυσίμου (μπεκ)
Όταν οι βαλβίδες έγχυσης καυσίμου καθαρίζονται συχνά, ο κύκλος ζωής τους ενδέχεται να φτάσει τα 200.000 χιλιόμετρα. Για να αντικατασταθεί τα τμήμα, θα πρέπει να αφαιρεθεί αρχικά η πίεση από τον αυλό εισαγωγής. Μετά θα πρέπει να αφαιρεθεί ο αγωγός σύνδεσης του φίλτρου αέρα, η καλωδίωση της βαλβίδας του ρελαντί (IAC), τα καλώδια των μπεκ και η καλωδίωση του αισθητήρα θέσης της πεταλούδας. Ακολούθως, θα πρέπει να βγει το σωληνάκι του ρυθμιστή πίεσης καυσίμου και να ξεβιδωθούν οι γραμμές που παρέχουν το καύσιμο στον αυλό εισαγωγής. Μετά, θα πρέπει να ξεβιδωθούν οι βίδες που σταθεροποιούν τον αυλό εισαγωγής, για να αφαιρεθεί. Στη συνέχεια, θα πρέπει να βγουν οι βάσεις των μπεκ και να αποσυνδεθούν για να τοποθετηθούν τα καινούρια μπεκ. Η επανασυναρμολόγηση πραγματοποιείται με την αντίστροφη σειρά.