
Ρυθμιστησ πιεσησ βενζινησ αυτοκινήτου ντίζελ και βενζίνη
Ρυθμιστησ πιεσησ βενζινησ για
Ρυθμιστησ πιεσησ βενζινησ: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν βλάβες του ρυθμιστή πίεσης καυσίμου
Ο οπτικός έλεγχος του τμήματος είναι αρκετά επίπονος και συνήθως, πραγματοποιείται ως μέρος του ολοκληρωμένου διαγνωστικού ελέγχου του συστήματος καυσίμου του οχήματος.
Κατ’ αρχάς, τσεκάρετε αν υπάρχουν αρκετά καύσιμα στο ρεζερβουάρ. Ακολούθως, θα πρέπει να ελεγχθεί η τάση της μπαταρίας, διότι η πίεση της παροχής καυσίμου συνδέεται άμεσα μαζί της. Θα πρέπει να ανέρχεται στα 12 βολτ. Μετά, θα πρέπει να αποσυνδέστε τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας, να συνδέστε ένα μανόμετρο στο σύστημα καυσίμου, να καθαρίστε το χυμένο καύσιμο, να επανασυνδέστε τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας και να βάλτε μπρος τον κινητήρα στο ρελαντί. Στη συνέχεια, να αποσυνδέσετε τον σωλήνα κενού από το ρυθμιστή, να κλείσετε το άκρο της με το δάχτυλό σας και να μετρήστε την πίεση. Θα πρέπει να βρίσκεται ανάμεσα στα 0,25 με 0,35 MPa, για τους κινητήρες με ψεκασμό πολλαπλών σημείων, και στα 0,07 με 0,10 MPa, για τους κινητήρες με πεταλούδα γκαζιού.
Εάν η πίεση είναι εξαιρετικά χαμηλή, πιέστε το σωλήνα επιστροφής και, μετά, τσεκάρετε τις ενδείξεις του μετρητή. Η αύξηση της πίεσης στις κανονικές τιμές, υποδηλώνει βλάβη του ρυθμιστή. Οι ιδιαίτερα υψηλές τιμές μέτρησης, σημαίνουν επίσης την ύπαρξη βλάβης, αν δεν έχει μειωθεί η ποσότητα διακίνησης καυσίμου της σωλήνας επιστροφής.
Όταν ο κινητήρας ζεσταθεί, συνδέστε το σωλήνα κενού στο ρυθμιστή. Η πίεση θα πρέπει να πέσει περίπου 0,05 MPa, κατά μέσο όρο. Αν διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα, είτε ο σωλήνας κενού είναι φραγμένος, είτε ο ρυθμιστής έχει χαλάσει.
Για να κάνετε μέτρηση της υπολειπόμενης πίεσης του συστήματος, σβήστε τον κινητήρα, απομονώστε το ντεπόζιτο καυσίμου και πάρτε και πάλι μετρήσεις μετά από 10 λεπτά. Συγκρίντε τις τιμές που λάβατε με τις τιμές που ορίζονται στο τεχνικό εγχειρίδιο του οχήματος. Αν η πίεση του συστήματος είναι μικρότερη από το φυσιολογικό, ενδεχομένως να χρειάζεται αντικατάσταση ο ρυθμιστής πίεσης καυσίμου.
Θα καταλάβετε ότι ο ρυθμιστής πίεσης καυσίμου απαιτεί διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
- Δυσκολία στην εκκίνηση του κινητήρα.
- Αστάθεια λειτουργίας του κινητήρα στο ρελαντί.
- Απώλεια ισχύος του κινητήρα.
- Ο κινητήρας σβήνει μόνος του.
- Διαρροές καυσίμου από τους σωλήνες, οι οποίες δεν αποκαθίστανται με το σφίξιμο των κολάρων ή της βάσης του ρυθμιστή.
- Μείωση της δυναμικής απόδοσης του οχήματος.
- Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμων.
- Ρεταρίσματα του αυτοκινήτου, κατά την οδήγηση.
Αιτίες βλαβών του ρυθμιστή πίεσης καυσίμου
Η πιο συνήθης αιτία βλάβης του ρυθμιστή πίεσης καυσίμου, είναι η φυσική φθορά των τμημάτων του. Παραδείγματος χάρη, η χαλάρωση του ελατηρίου επιφέρει τη χαλαρή στερέωση του ρυθμιστή στη θέση του, με αποτέλεσμα να φτάνει το καύσιμο στη γραμμή επιστροφής, ακόμη και με χαμηλή πίεση, και η ισχύς του κινητήρα να μειώνεται όταν αυξάνονται οι σ.α.λ. Με την πάροδο του χρόνου, η μεμβράνη φθείρεται και σπάει, ενώ η τσιμούχα χάνει την ελαστικότητά της και ραγίζει.
Τα συγκεκριμένα τμήματα χαλούν πρόωρα, εξαιτίας της χρήσης χαμηλής ποιότητας καυσίμου, της μη έγκαιρης αλλαγής του φίλτρου καυσίμου ή του μη έγκαιρου καθαρισμού του ντεπόζιτου καυσίμου. Η συσσώρευση βρωμιάς στην επιφάνεια του ρυθμιστή, επιφέρει το μπλοκάρισμά του, ενώ το νερό στα καύσιμα συνεπάγεται τη διάβρωση των μεταλλικών του τμημάτων.
Αντικατάσταση του ρυθμιστή πίεσης καυσίμου
Το τμήμα δεν επισκευάζεται. Αν χαλάσει, αλλάξτε το. Έχετε τη δυνατότητα να εγκαταστήσετε το καινούριο τμήμα και μόνος σας. Πρώτα, αδειάστε την πίεση από το σύστημα. Μόνον αφού το κάνετε αυτό, μπορείτε να αρχίσετε τη διαδικασία αλλαγής του ρυθμιστή. Η διαδικασία αντικατάστασης είναι η ακόλουθη:
- Βάλτε σε λειτουργία τον κινητήρα και αφήστε τον στο ρελαντί.
- Βγάλτε το ρελέ της αντλίας λαδιού ή το καλώδιο από την αντλία καυσίμου, για να σβήσει ο κινητήρας.
- Βάλτε μπροστά τον κινητήρα μερικές φορές.
- Σβήστε το διακόπτη της μίζας και συνδέστε ξανά το ρελέ ή το καλώδιο της αντλίας.
- Αποσυνδέστε το σωλήνα κενού και το σωλήνα αποστράγγισης καυσίμου, από το ρυθμιστή.
- Ξεβιδώστε τα στοιχεία στερέωσης που συγκρατούν το τμήμα στη θέση του.
- Βγάλτε το ρυθμιστή πίεσης.
- Αλλάξτε την τσιμούχα και τοποθετήστε το καινούριο τμήμα.