
Μπάρα τιμονιού αυτοκινήτου
Μπάρες διεύθυνσης για
Μπάρες διεύθυνσης: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν προβλήματα στο ακρόμπαρο
Τα ακρόμπαρα θα πρέπει να περνούν από διαγνωστικό έλεγχο είτε σε κάποιο συνεργείο, είτε από εσάς τους ίδιους, έχοντας όμως ένα βοηθό. Ο αρχική αξιολόγηση του τμήματος περιλαμβάνει τον έλεγχο της ακεραιότητας της φούσκας, των αρθρώσεων και των άκρων του. Το όχημα σηκώνεται με τη βοήθεια ενός αναβατορίου και το τμήμα ελέγχεται οπτικά. Δεν θα πρέπει να παρουσιάζει ραγίσματα και άλλες ζημιές.
Εφόσον δεν εντοπιστούν εμφανή σημάδια φθοράς, αρχίζει το επόμενο στάδιο ελέγχου, κατά το οποίο θα χρειαστείτε ένα βοηθό. Ο ένας θα πρέπει να στρίβει το τιμόνι και ο άλλος να παρατηρεί τη συμπεριφορά του ακρόμπαρου, μέσα από το λάκκο. Εφόσον το τμήμα λειτουργεί ορθά, θα πρέπει να έχει ομαλή και ήσυχη κίνηση, ενώ αν είναι προβληματικό θα παράγει εξωτερικούς ήχους. Στο εν λόγω σημείο, θα πρέπει να ελεγχθεί το διάκενο στο μπαλάκι του ακρόμπαρου. Το φυσιολογικό διάκενο ανέρχεται στα 2 χιλιοστά.
Ενδεχομένως θα καταλάβετε ότι το ακρόμπαρο χρειάζεται διαγνωστικό έλεγχο, βάσει των παρακάτω σημαδιών:
- Οι τροχοί δεν αποκρίνονται στις κινήσεις του τιμονιού.
- Το όχημα γέρνει κατά το φρενάρισμα ή το στρίψιμο.
- Ακούγονται χτυπήματα στην περιοχή του τμήματος.
- Περίεργοι ήχοι όταν το όχημα επιταχύνει, φρενάρει και οδηγείται σε κακής ποιότητας οδοστρώματα.
- Η συγκράτηση του τιμονιού για μεγάλο χρονικό διάστημα στην ίδια θέση, στρίβοντας, συνοδεύονται από δονήσεις των τροχών.
Αιτίες δυσλειτουργιών του ακρόμπαρου
Το επιθετικό στυλ οδήγησης αποτελεί την κύρια αιτία μηχανικής βλάβης του ακρόμπαρου, και ειδικότερα τα συστηματικά χτυπήματα σε λακκούβες με υψηλές ταχύτητες.
Στις συνηθέστερες ζημιές περιλαμβάνονται, η φθορά του τμήματος και η ρύπανση των αρθρώσεων, οι οποίες προκαλούνται από τη χρήση χαμηλής ποιότητας τμημάτων, κακής ποιότητας λιπαντικού ή από την απουσία λίπανσης. Η επιφάνεια του μπαλακιού του ακρόμπαρου, ενδέχεται να χαλάσει λόγω εσφαλμένης τοποθέτησης.
Το σκούριασμα του ακρόμπαρου δημιουργείται από την απώλεια της ακεραιότητας της φούσκας και τη διείσδυση βρωμιάς και νερού στο εσωτερικό της άρθρωσης.
Επισκευή και αντικατάσταση του ακρόμπαρου
Κατά την επισκευή του ακρόμπαρου, θα πρέπει επίσης να αντικατασταθούν οι φούσκες κατά της σκόνης και τα μπαλάκια του ακρόμπαρου, αν έχουν χαλάσει, διότι δεν επισκευάζονται.
Κατά τη διάρκεια της αλλαγής τους, τηρήστε τα ακόλουθα βήματα:
- Σηκώστε το χειρόφρενο.
- Βάλτε τάκους κάτω από τους οπίσθιους τροχούς.
- Σηκώστε το όχημα με γρύλο.
- Αποσυνδέστε τον πείρο ασφάλισης και στη συνέχεια ξεβιδώστε το παξιμάδι στήριξης του ακρόμπαρου.
- Βγάλτε το μπαλάκι του ακρόμπαρου από το βραχίονα του μουαγιέ.
- Ισιώστε τα άκρα της πλάκας ασφάλισης.
- Αλλάξτε το τμήμα.
- Επαναλάβετε όλη τη διαδικασία με την αντίστροφη σειρά.