
Άνω αντλία συμπλέκτη αυτοκινήτου
Τρόμπα συμπλέκτη άνω για
Τρόμπα συμπλέκτη άνω: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς εντοπίζονται οι δυσλειτουργίες της κεντρικής (άνω) αντλίας του συμπλέκτη
Αρχικά, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί οπτικός έλεγχος για τυχόν διαρροές. Αν υπάρχουν, το σύστημα έχει χάσει τη στεγανότητά του. Σε περίπτωση που το πετάλι είναι ιδιαίτερα μαλακό, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχει περάσει αέρας στο σύστημα. Για να επιδιορθωθεί η συγκεκριμένη βλάβη, θα πρέπει να εξαερωθεί σύστημα με μια σταδιακή διαδικασία. Αν δεν επιδιορθωθεί η βλάβη, θα πρέπει να εκτελεστεί λεπτομερέστερη επισκευή της αντλίας. Αν παρουσιαστούν εξωτερικοί ήχοι κατά την αλλαγή των ταχυτήτων και δονήσεις στο λεβιέ των ταχυτήτων, θα πρέπει να αποταθείτε σε κάποιο συνεργείο για πιο αναλυτικό διαγνωστικό έλεγχο. Θα πρέπει, επίσης, να πραγματοποιείται τακτικός έλεγχος της στάθμης των υγρών, μιας κι αν η στάθμη είναι χαμηλή, σημαίνει πως υπάρχουν διαρροές και θα πρέπει να αλλαχτεί το έμβολο και τα καπάκια (ποτηράκια).
Μπορείτε να καταλάβετε πως η κεντρική αντλία του συμπλέκτη χρειάζεται διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
- Ο συμπλέκτης δεν ενεργοποιείται πλήρως.
- Αστάθεια και χτυπήματα κατά τη λειτουργία του συμπλέκτη.
- Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.
- Δυσλειτουργίες του πεταλιού του συμπλέκτη.
- Μπλοκάρισμα της κεντρικής αντλίας, όταν πατιέται το πετάλι.
- Παράξενοι ήχοι κατά την εμπλοκή και την απεμπλοκή του συμπλέκτη.
- Διαρροές υγρού, κάτω από διάφορα τμήματα του συστήματος.
- Οσμή καύσης.
- Αδυναμία ολικής απεμπλοκής του συμπλέκτης.
Αιτίες βλαβών της κεντρικής (άνω) αντλίας του συμπλέκτη
Η συνηθέστερη βλάβη της κεντρικής αντλίας του συμπλέκτη είναι η αποσυμπίεση, η οποία εμφανίζεται όταν υπάρχουν φθορές, ζημιές ή λανθασμένη τοποθέτηση των συνδετικών σωλήνων και των Ο-ρινγκ.
Συχνά, τα ελατήρια του τμήματος χρειάζεται να αλλαχθούν, λόγω του τέλους του κύκλου ζωής τους. Τα έμβολα φθείρονται και μπορεί να χαλάσουν, λόγω ισχυρών μηχανικών επιρροών.
Η κακή ποιότητα του τμήματος και η μη τήρηση του προγράμματος των σέρβις, αποτελούν τις αιτίες που προκαλούν την πρόωρη φθορά της κεντρικής αντλίας του συμπλέκτη. Ο κύκλος ζωής της, έχει να κάνει με τον τρόπο οδήγησης και την τήρηση των όρων χρήσης του συστήματος.
Αντικατάσταση της κεντρικής (άνω) αντλίας του συμπλέκτη
Για να αλλαχτεί το τμήμα, θα πρέπει να αφαιρεθούν τα υγρά των φρένων από το δοχείο των υγρών του συμπλέκτη. Μετά θα πρέπει να αποσυνδεθεί ο ελαστικός ιμάντας που συνδέει το δοχείο διαστολής με το αμάξωμα του οχήματος. Η αφαίρεση του δοχείου θα πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή, μιας και περιέχει υγρό φρένων. Ακολούθως, θα πρέπει να ξεβιδωθεί το παξιμάδι που συνδέει τον αγωγό με την αντλία. Η επόμενη κίνηση είναι να τραβηχτεί στο πλάι ο αγωγός, ξεσφίγγοντας το κολάρο και αφαιρώντας τον από την αντλία. Θα πρέπει, επίσης, να βγουν τα παξιμάδια που συγκρατούν την αντλία στο αμάξωμα του αυτοκινήτου. Στην συνέχεια, μπορεί να αφαιρεθεί η παλιά αντλία και να τοποθετηθεί η καινούρια. Η επανασυναρμολόγηση του μηχανισμού, πραγματοποιείται με την αντίστροφη διαδικασία.