
Ντίζα συμπλέκτη αυτοκινήτου
Ντίζα συμπλέκτη για
Ντίζα συμπλέκτη: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν ζημιές της ντίζας του συμπλέκτη
Η αξιολόγηση της ντίζας του συμπλέκτη, περιλαμβάνει τον οπτικό της έλεγχο. Η απώλεια ακεραιότητας του πλαστικού της περιβλήματος, το μερικώς ή πλήρες σπάσιμο των συρματόσχοινων της ντίζας, το τέντωμα και η διάβρωσή τους, όπως και τα χαλασμένα στοιχεία στερέωσης, υποδεικνύουν την ανάγκη αλλαγής του τμήματος.
Ενδεχομένως να καταλάβετε ότι η ντίζα του συμπλέκτη χρειάζεται διαγνωστικό έλεγχο, βάσει των παρακάτω σημαδιών:
- Η αλλαγή ταχυτήτων συνοδεύεται από εξωτερικούς ήχους.
- Το πετάλι του συμπλέκτη δεν φέρει αντίσταση κατά την πίεση του ή τρέμει.
- Το όχημα επιταχύνει πολύ αργά.
- Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.
- Εμφάνιση μυρωδιάς καμένου στην καμπίνα επιβατών.
- Οι ταχύτητες δεν αλλάζουν.
Αιτίες ζημιών της ντίζας του συμπλέκτη
Χάρη στη θέση εγκατάστασής της, η ντίζα του συμπλέκτη δέχεται διαρκώς επιθετική επιρροή από τα αποπαγωτικά χημικά, την υγρασία και τη βρωμιά. Επίσης, λειτουργεί σε συνθήκες συχνών μεταβολών της θερμοκρασίας. Το σύνολο των πιο πάνω αιτίων, οδηγεί τελικά στην καταστροφή της προστατευτικής φούσκας και το ράγισμα της πλαστικής θήκης. Οι επικαθίσεις βρωμιάς στο εσωτερικό των συγκεκριμένων τμημάτων, επιφέρει το μπλοκάρισμα της ντίζας, ενώ η εισροή υγρασίας ενδέχεται να προκαλέσει διάβρωση.
Αν δεν υπάρχει λίπανση, το τμήμα ενδέχεται να φθαρεί. Θα πρέπει, λοιπόν, να το λιπαίνετε κάθε τόσο. Το λιπαντικό θα πρέπει να το επιλέγετε σύμφωνα με τις συστάσεις του κατασκευαστή του οχήματος. Η χρήση λανθασμένου γράσου, ενδέχεται να προκαλέσει φθορές στα πλαστικά και ελαστικά εξαρτήματα. Η ορθή τοποθέτηση του τμήματος κρίνεται επίσης ζωτικής σημασίας. Ειδικότερα, να αποφεύγετε την παραμόρφωση της ντίζας κατά την τοποθέτησή της, αλλιώς, αυξάνεται σημαντικά ο κίνδυνος να σπάσει.
Συχνά, οι ζημιές της ντίζας του συμπλέκτη προκαλούνται λόγω της χαμηλής ποιότητάς της κατασκευής της. Το πλαστικό περίβλημά τους, δεν μπορεί να αντέξει στις μεγάλες θερμοκρασίες και ενδέχεται να λιώσει, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να αποτρέψει την διείσδυση της υγρασίας και της βρωμιάς στο εσωτερικό του τμήματος.
Αντικατάσταση της ντίζας του συμπλέκτη
Η ντίζα του συμπλέκτη δεν επισκευάζεται. Σε περίπτωση ζημιάς, απαιτείται η αντικατάστασή της. Την τοποθέτηση του καινούριου τμήματος, μπορείτε με ευκολία να την κάνετε κι από μόνοι σας, με τον παρακάτω τρόπο:
- Ανοίξτε το καπό και στερεώστε το ανοιχτό. Σε κάποια οχήματα, για περισσότερη ευκολία κατά την επισκευή, είναι αναγκαία η αποσυναρμολόγηση των υαλοκαθαριστήρων και του πλαστικού καλύμματος που βρίσκεται ανάμεσα στο παρμπρίζ και το καπό του κινητήρα.
- Ξεσφίξτε τα παξιμάδια ρύθμισης της ντίζας του συμπλέκτη και βγάλτε τη με προσοχή από τη βάση της.
- Αποσυνδέστε το άκρο της ντίζας από το δίχαλο του συμπλέκτη, το οποίο βρίσκεται στο κιβώτιο μετάδοσης.
- Βγάλτε το προστατευτικό κάλυμμα του πεταλιού του συμπλέκτη.
- Βγάλτε το κλιπ στερέωσης από το πετάλι του συμπλέκτη και τραβήξτε το δεύτερο άκρο της ντίζας.
- Από το πλάι της καμπίνας επιβατών, βγάλτε τη βάση στήριξης της ντίζας του συμπλέκτη και αφαιρέστε τη ντίζα.
- Τοποθετήστε μια καινούρια ντίζα, ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα με την αντίστροφη σειρά.
- Μετά την τοποθέτησή της, η καινούρια ντίζα θα πρέπει να ρυθμιστεί.