
Ρελέ αντλίας βενζίνης αυτοκινήτου
Ρελέ αντλίας καυσίμου για
Ρελέ αντλίας καυσίμου: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν βλάβες του ρελέ της αντλίας καυσίμου
Για να κάνετε διαγνωστικό έλεγχο της απόδοσης του ρελέ της αντλίας καυσίμου, απαιτείται η χρήση ενός δοκιμαστικού λαμπτήρα. Θα πρέπει να συνδέσετε τη μια από τις επαφές του στο πινάκι που πάει στον ελεγκτή και τη δεύτερη στο καλώδιο του κεντρικού ρελέ. Μετά, θα πρέπει να ενεργοποιήστε το διακόπτη της μίζας. Αν ο λαμπτήρας δεν ανάψει, το τμήμα είναι χαλασμένο.
Στη συνέχεια, θα πρέπει να κλείστε γεφυρώσετε τα πινάκια που συνδέονται στην μπαταρία και το καλώδιο παροχής ρεύματος της αντλίας καυσίμου με ένα καλώδιο εκκίνησης. Αν μόλις γυρίσετε το διακόπτη της μίζας, ενεργοποιηθεί η αντλία, το ρελέ είναι προβληματικό.
Μια ακόμα μέθοδο, αποτελεί η τοποθέτηση ενός πλήρως λειτουργικού εξαρτήματος στη θέση του εξαρτήματος υπό δοκιμή.
Θα καταλάβετε ότι το ρελέ της αντλίας καυσίμου χρειάζεται διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
- Η αντλία καυσίμου λειτουργεί διαρκώς και δεν απενεργοποιείται, ακόμα και στις υψηλότερες σ.α.λ.
- Αφού ενεργοποιηθεί ο διακόπτης της μίζας, δεν ακούγεται ο ήχος λειτουργίας της αντλίας.
- Η μπαταρία αποφορτίζεται γρήγορα.
Αιτίες βλαβών του ρελέ της αντλίας καυσίμου
Όταν το ρελέ χρησιμοποιηθεί για περισσότερο διάστημα από το συνιστώμενο, οι επαφές του φθείρονται και το ελατήριο επιστροφής χάνει τη δύναμή του. Η κακή σύνδεση των επαφών, παρεμποδίζει την ελεύθερη ροή του ηλεκτρικού ρεύματος, με αποτέλεσμα το κάψιμό τους.
Μια επίσης συνηθισμένη αιτία βλάβης του ρελέ, αποτελεί το φράξιμο της αντλίας καυσίμου, η οποία αναγκάζεται να λειτουργήσει με περισσότερο φορτίο για να φτάσει στα επιθυμητά επίπεδα. Συνεπώς, το ρεύμα το οποία καταναλώνει η αντλία αυξάνεται, παράλληλα με το φορτίο στις επαφές του ρελέ, γεγονός το οποίο με το πέρασμα του χρόνου επιφέρει το κάψιμό τους. Ανάλογα αποτελέσματα ενδέχεται να επιφέρει η μη έγκαιρη αλλαγή του φίλτρου καυσίμου ή η κακή επαφή της φίσας της καλωδίωσης της αντλίας καυσίμου.
Η αποσυμπίεση του περιβλήματος του ρελέ, ενδέχεται να επιφέρει πλήθος βλαβών. Η συσσώρευση ρύπων και υγρασίας μέσα στο τμήμα, ενδέχεται να προκαλέσει την οξείδωση των επαφών, το σκούριασμα και την εμπλοκή του οπλισμού, το χάλασμα της μονωτικής επίστρωσης της περιέλιξης του σπειρώματος και τελικά, κάποιο βραχυκύκλωμα.
Η χρήση πιο μεγάλης ασφάλειας, ενδέχεται να οδηγήσει στο συχνό κάψιμο του συγκεκριμένου τμήματος - ακόμη και αν το όχημα διαθέτει καθαρό σύστημα καυσίμου και λειτουργική αντλία καυσίμου.
Αντικατάσταση του ρελέ της αντλίας καυσίμου
Η επισκευή του τμήματος δεν ενδείκνυται κι έτσι, αν υποστεί βλάβη, απαιτείται να αντικατασταθεί. Ακόμα κι ένας άπειρος οδηγός, δεν θα αντιμετωπίσει ιδιαίτερη δυσκολία στην τοποθέτηση του καινούριου τμήματος. Το μόνο που χρειάζεται, είναι να βρεθεί η θέση του τμήματος στο τεχνικό εγχειρίδιο του αυτοκινήτου. Τις περισσότερες φορές, βρίσκεται κάτω από το καπό στο κουτί των ρελέ και των ασφαλειών, ωστόσο ενδέχεται να βρίσκεται και κάτω από το ταμπλό ή το πίσω κάθισμα, στο χώρο αποσκευών πίσω το οπίσθιο φανάρι ή κοντά στο ντουλαπάκι του συνοδηγού.
Κατά την τοποθέτηση ενός καινούριου τμήματος, σιγουρευτείτε ότι τα χαρακτηριστικά του συνάδουν με τις τεχνικές προδιαγραφές του οχήματος. Στην αντίθετη περίπτωση, αυξάνεται σε ιδιαίτερο βαθμό, ο κίνδυνος πρόωρης καταστροφής του ρελέ και εσφαλμένης λειτουργίας όλου του συστήματος καυσίμου.