
Βίδες κυλινδροκεφαλής αυτοκινήτου
Σετ βίδες κυλινδροκεφαλής για
Σετ βίδες κυλινδροκεφαλής: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν ζημιές των μπουλονιών της κεφαλής του κυλίνδρου (κυλινδροκεφαλής)
Η κατάσταση των μπουλονιών της κυλινδροκεφαλής έχει πολύ μεγάλη σημασία: δεν θα πρέπει να παρουσιάζουν την παραμικρή ζημιά. Τα συγκεκριμένα στοιχεία στερέωσης, έχουν τη δυνατότητα να υποστούν χωρίς πρόβλημα φορτία έως και 5.000 κιλά, όταν ο κινητήρας λειτουργεί στις μέγιστες σ.α.λ. Σιγουρευτείτε ότι το σπείρωμα της βίδας δεν είναι φραγμένο.
Αν μπουν στο σπείρωμα έστω και μικροσκοπικά ξένα σωματίδια ή βρωμιά, ενδέχεται να καταστραφεί η κεφαλή του κυλίνδρου.
Δεν θα πρέπει να λιπαίνετε τα σπειρώματα των μπουλονιών με λάδια υψηλού ιξώδους, μιας και ενδέχεται να προκληθεί μπλοκάρισμα των συγκεκριμένων τμημάτων.
Θα πρέπει να προσέχετε ιδιαίτερα ώστε να εφαρμόζεται η σωστή ροπή σύσφιξης στα μπουλόνια, τα οποία πρέπει να σφίγγονται με δυναμόκλειδο. Η ροπή που πρέπει να εφαρμοστεί εξαρτάται από τον τύπο του κινητήρα και από το υλικό κατασκευής της κυλινδροκεφαλής. Η συνηθέστερη τιμή βρίσκεται ανάμεσα στα 17 και 21 Nm. Η τιμή της ροπής για κάθε συγκεκριμένο μοντέλο οχήματος, αναφέρεται στο τεχνικό του εγχειρίδιο.
Σε περίπτωση που εμφανιστούν τυχόν συμπτώματα ζημιών, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί αμέσως διαγνωστικός έλεγχος. Αν χρησιμοποιηθούν σωστά, τα συγκεκριμένα τμήματα φτάνουν έναν κύκλο ζωής της τάξης των 200.000 χιλιομέτρων.
Θα καταλάβετε ότι τα μπουλόνια τις κυλινδροκεφαλής απαιτούν διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω συμπτώματα:
- Παρουσία εξωτερικών θορύβων κατά τη λειτουργία του κινητήρα.
- Κραδασμοί στις υψηλές σ.α.λ. του κινητήρα.
- Αποσυμπίεση του συστήματος.
Αίτια ζημιών μπουλονιών της κεφαλής του κυλίνδρου (κυλινδροκεφαλής)
Οι βίδες που χρησιμοποιούνται για την στεγανοποίηση του μπλοκ των κυλίνδρων στα σύγχρονα οχήματα, διαθέτουν εξειδικευμένα χαρακτηριστικά. Κατασκευάζονται από υλικά, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να εκταθούν, όταν υποστούν επαναλαμβανόμενη σύσφιξη και για τον ίδιο λόγο, δεν θα πρέπει να ξαναχρησιμοποιούνται μετά την αφαίρεσή τους.
Είναι απόλυτα απαγορευμένο να ξανασφιχθούν τα μπουλόνια τύπου TTY (διασταλτικού τύπου) που τοποθετούνται στις κυλινδροκεφαλές των κινητήρων αλουμινίου, μιας και δεν θα διασφαλίζουν με τον τρόπο αυτό την απαιτούμενη συμπίεση της φλάντζας και ενδέχεται να σπάσουν.
Μια ακόμη αιτία σπασίματος των μπουλονιών, είναι η εφαρμογή της εσφαλμένης ροπής σύσφιξης κατά την τοποθέτησή τους. Έχει επίσης ιδιαίτερη σημασία, η χρήση μικροποσότητας λαδιού κατά την τοποθέτησή τους, μιας και η υπερβολική ποσότητα ενδέχεται να επιφέρει αναξιόπιστη σύνδεση ανάμεσα στα τμήματα.
Μια συνηθισμένη αιτία ζημιάς των μπουλονιών της κυλινδροκεφαλής, είναι η χρήση λιπαντικού κακής ποιότητας και μηχανικών κρούσεων κατά την διάρκεια επισκευών. Σε περίπτωση, λοιπόν, που δεν διαθέτετε την απαραίτητη εμπειρία, η ρύθμιση κι, αν απαιτείται, η επισκευή τους, θα πρέπει να πραγματοποιούνται από ειδικούς.
Αντικατάσταση των μπουλονιών της κεφαλής του κυλίνδρου (κυλινδροκεφαλής)
Τα μπουλόνια της κυλινδροκεφαλής δεν επισκευάζονται. Αν παρουσιάσουν ακόμη και μικροζημιές, θα πρέπει να αντικαθίστανται. Για να μην υπάρξουν περιπτώσεις άνισης σύσφιξης, θα πρέπει να αντικαθίστανται στο σύνολό τους, σε κάθε περίπτωση.
Δεν θα πρέπει ποτέ να χαράσσετε νέο σπείρωμα στα μπουλόνια, γιατί ενδέχεται να προκληθεί μπλοκάρισμα και ζημιά στις εσοχές της κεφαλής των μπουλονιών, οπότε και ολική αντικατάσταση της κυλινδροκεφαλής.
Τα μπουλόνια θα πρέπει να σφίγγονται με συγκεκριμένη σειρά: από τις άκρες της κυλινδροκεφαλής προς το κέντρο της και σε τρία στάδια, για να αποφευχθεί η παραμόρφωση της φλάντζας και η μετατόπισης της κυλινδροκεφαλής, διασφαλίζοντας τη στεγανότητα του συστήματος.