
Τσιμουχάκια βαλβίδων αυτοκινήτου
Δακτύλιος στέλεχος βαλβίδας για
Δακτύλιος στέλεχος βαλβίδας: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν ζημιές των τσιμουχών της κορώνας των βαλβίδων (τσιμουχάκια βαλβίδων)
Για το διαγνωστικό έλεγχο της λειτουργικότητας των τσιμουχών της κορώνας των βαλβίδων, βάλτε μπρος τον κινητήρα του οχήματος, προθερμάνετέ τον και σταδιακά, αυξήστε τις στροφές στις 4.000 το λεπτό. Πείτε στο βοηθό σας να κοιτάζει την έξοδο της εξάτμισης. Αν βγαίνει μπλε-γκρίζος καπνός από την εξάτμιση, όταν αφήνετε απότομα το πετάλι του γκαζιού, τότε τα τσιμουχάκια των βαλβίδων έχουν φθαρεί. Σε κάποιο συνεργείο, έχετε τη δυνατότητα να τσεκάρετε τα επίπεδα CH2 των καυσαερίων, με εξειδικευμένο εξοπλισμό: αν η αναλογία του είναι μεγαλύτερη από το κανονικό, τότε περνάει λάδι στο σύστημα της εξάτμισης, γεγονός που μπορεί επίσης να υποδηλώνει ότι τα τμήματα χρήζουν αντικατάστασης.
Θα καταλάβετε ότι τα τσιμουχάκια των βαλβίδων απαιτούν διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
- Αύξηση της κατανάλωσης λαδιού.
- Εμφάνιση γκρι-μπλε ή μπλε καπνού από τη σωλήνα της εξάτμισης.
- Δημιουργία επικαθίσεων άνθρακα στα μπουζί,
- Πρόωρη ρύπανση του λαδιού.
- Πτώση της ισχύος του κινητήρα, αστάθεια της λειτουργίας του.
Αιτίες ζημιών των τσιμουχών της κορώνας των βαλβίδων (τσιμουχάκια βαλβίδων)
Τα τσιμουχάκια των βαλβίδων λειτουργούν υπό δυσχερείς συνθήκες: η ταχύτητα περιστροφής του στροφαλοφόρου άξονα είναι από 500 έως 4.500 στροφές ανά λεπτό και κάθε βαλβίδα κάνει 150 έως 1200 κινήσεις κατά τη λειτουργία της. Όσο πιο υψηλές είναι οι στροφές του κινητήρα, τόσο πιο μεγάλο είναι το φορτίο στο οποίο εκτίθενται οι τσιμούχες. Συνεπώς, η συχνή οδήγηση με υψηλές στροφές ενδέχεται να περιορίσει κατά πολύ τον κύκλο ζωής τους.
Τα επιθετικά χημικά τα οποία εμπεριέχονται στο λάδι, τη βενζίνη και τα καυσαέρια, φέρουν καταστροφικές συνέπειες για τα τμήματα. Με την πάροδο του χρόνου, το υλικό κατασκευής τους, χάνει την ελαστικότητά του και εξαιτίας αυτού, η τσιμούχα χάνει τη στεγανότητα με την οποία πατά στην κορώνα της βαλβίδας. Επομένως, τα τσιμουχάκια της βαλβίδας χρειάζονται αντικατάσταση κάθε 80.000 με 100.000 χλμ. Τα κακής ποιότητας τμήματα, όμως, ενδέχεται να χαλάσουν πολύ πιο γρήγορα.
Η χρήση λαδιού χαμηλής ποιότητας ή μη κατάλληλου λαδιού στο σύστημα λίπανσης, η μη τήρηση του προγράμματος αλλαγής του και το φραγμένο φίλτρο λαδιού, συμβάλλουν επίσης στην επιτάχυνση της φθοράς των τμημάτων.
Αντικατάσταση των τσιμουχών της κορώνας των βαλβίδων (τσιμουχάκια βαλβίδων)
Τα τσιμουχάκια των βαλβίδων αποτελούν αναλώσιμα τμήματα και κατ’ επέκταση, δεν επισκευάζονται. Τα χαλασμένα τμήματα αλλάζονται με καινούργια. Η τοποθέτηση καινούριων τμημάτων από εσάς, εφόσον δεν διαθέτετε την ανάλογη εμπειρία, όχι μόνον είναι δύσκολη, μα και επικίνδυνη: στις πιο πολλές περιπτώσεις, η συγκεκριμένη διαδικασία περικλείει την αποσυναρμολόγηση της κεφαλής των κυλίνδρων και πολλών άλλων τμημάτων. Για να αφαιρεθούν οι βαλβίδες, θα χρειαστεί η χρήση ενός ειδικού εργαλείου συμπίεσης των ελατηρίων των βαλβίδων. Προς αποφυγή της καταστροφής των εδράνων οδηγών, θα πρέπει επίσης να βγάλετε τις παλιές τσιμούχες με τη χρήση ενός κατάλληλου εργαλείου - ένα εργαλείο μείωσης της σύσφιξης. Για να πιέσετε τα καινούρια τμήματα, απαιτείται ένα μαντρέλι συγκεκριμένης διαμέτρου. Προς αποφυγή τυχόν σφαλμάτων κατά την τοποθέτηση, τα οποία προσαυξάνουν κατά πολύ τον κίνδυνο βλάβης του κινητήρα, αποταθείτε σε κάποιο συνεργείο για την αντικατάσταση των τσιμουχών της κορώνας των βαλβίδων.