
Τσιμούχα εκκεντροφόρου αυτοκινήτου
Τσιμούχα εκκεντροφόρου για
Τσιμούχα εκκεντροφόρου: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα ανιχνεύσετε τυχόν ζημιά της τσιμούχας του εκκεντροφόρου
Ο έλεγχος της τσιμούχας του εκκεντροφόρου, θα πρέπει να πραγματοποιείται σε κάθε προγραμματισμένο σέρβις, όταν αλλάζεται ο εκκεντροφόρος ή όταν επισκευάζεται η κεφαλή των κυλίνδρων. Η παρουσία διαρροών λαδιού από το σημείο επαφής της τσιμούχας με τον εκκεντροφόρο άξονα, τα ραγίσματα, τα σπασίματα και η παραμόρφωση, σημαίνουν πως το τμήμα θα πρέπει να αλλαχτεί. Για να πραγματοποιηθεί αντικειμενικός διαγνωστικός έλεγχος της κατάστασης της τσιμούχας, θα πρέπει να αφαιρεθεί εκ των προτέρων η τροχαλία του εκκεντροφόρου.
Θα καταλάβετε ότι η τσιμούχα του εκκεντροφόρου απαιτεί διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
- Ίχνη λαδιού στον ιμάντα ή κάτω από την τροχαλία του εκκεντροφόρου, καθώς και στην εσωτερική επιφάνεια του καπακιού του στροφαλοθαλάμου.
- Γλίστρημα του ιμάντα κίνησης.
- Αύξηση της κατανάλωσης λαδιού.
- Ασταθής λειτουργία του κινητήρα.
Αιτίες ζημιάς της τσιμούχας του εκκεντροφόρου
Εξαιτίας των κραδασμών του εκκεντροφόρου και της γήρανσης του ελαστικού, σπάει το εσωτερικό μέρος της τσιμούχας, χάνει την ελαστικότητά του και στραβώνει, οπότε και η στεγανοποίηση της σύνδεσης χάνεται. Τα πιο υψηλής ποιότητας τμήματα από φθοριούχο ελαστικό ή σιλικόνη, προσαρμόζονται καλύτερα στις συγκεκριμένες επιθετικές συνθήκες λειτουργίας και αντέχουν πιο πολύ από τα συνηθισμένα ελαστικά τμήματα.
Η τσιμούχα του εκκεντροφόρου ενδέχεται να χαλάσει πρόωρα, λόγω της μακράς μη χρήσης του οχήματος ή του παρκαρίσματός του σε εξωτερικούς χώρους: η μακροχρόνια απουσία λιπαντικού και οι αλλαγές της θερμοκρασίας, μεγαλώνουν τον κίνδυνο ραγίσματος της τσιμούχας.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, η χαλάρωση της τσιμούχας του εκκεντροφόρου, επέρχεται από βλάβες στο σύστημα εξαερισμού του στροφαλοθαλάμου, όπως για παράδειγμα η υπερβολική πίεση των αερίων στο στροφαλοθάλαμο. Επίσης, λόγω χρησιμοποίησης ακατάλληλων εργαλείων κατά την τοποθέτησή της, ενδέχεται να προκληθεί απώλεια της στεγανοποίησης της σύνδεσης.
Αντικατάσταση της τσιμούχας του εκκεντροφόρου
Η αλλαγή του τμήματος από εσάς, δεν παρουσιάζει δυσκολίες, αν έχετε τον απαραίτητο εξοπλισμό. Για να την αλλάξετε, θα πρέπει να εκτελέσετε τα παρακάτω βήματα:
- Βγάλτε τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.
- Βγάλτε τον ιμάντα κίνησης.
- Σταθεροποιώντας την τροχαλία του εκκεντροφόρου με τα ειδικά εργαλεία (πένσα, λαβές και σωληνωτό κλειδί), χαλαρώστε και ξεβιδώστε τη βίδα στερέωσης.
- Βγάλτε την τροχαλία από το άκρο του εκκεντροφόρου.
- Βγάλτε την τσιμούχα από τη θέση της, χρησιμοποιώντας ένα κατσαβίδι.
- Τοποθετήστε την καινούρια σφραγίδα, πιέζοντάς την με ένα μανδρέλι.
- Βάλτε τη τροχαλία, σφίξτε τη βίδα στερέωσης της με τη συνιστώμενη από το τεχνικό εγχειρίδιο του αυτοκινήτου ροπή.
- Ρυθμίστε την τάνυση του ιμάντα χρονισμού, ακολουθώντας τις συστάσεις του κατασκευαστή του αυτοκινήτου.
Για να αλλάξετε την οπίσθια τσιμούχα του εκκεντροφόρου, εφόσον υπάρχει με βάση τον σχεδιασμό του κινητήρα, θα πρέπει να ανεβάσετε το όχημα σε ένα αναβατόριο και να βγάλετε το κιβώτιο ταχυτήτων και το συμπλέκτη. Η συγκεκριμένη διαδικασία απαιτεί αρκετό χρόνο και θα πρέπει να πραγματοποιείται σε κάποιο συνεργείο.