
Αντίσταση βεντιλατέρ αυτοκινήτου
Η αντίσταση του ανεμιστήρα για
Η αντίσταση του ανεμιστήρα: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν βλάβες του ρυθμιστή ταχύτητας του ανεμιστήρα της καμπίνας επιβατών
Ο ρυθμιστής ταχύτητας του ανεμιστήρα πρέπει να ελέγχεται με τον παρακάτω τρόπο. Θα πρέπει να αποσυναρμολογήστε το τμήμα και να ενώσετε μεταξύ τους με μια γεφύρωση, τα καλώδια του. Αν ο ανεμιστήρας ενεργοποιηθεί, τότε είναι ελαττωματικός. Επίσης, η τοποθέτηση ενός τμήματος που γνωρίζετε πως είναι λειτουργικό στη θέση του, θα σας βοηθήσει να καταλάβετε αν το τμήμα που τσεκάρετε είναι χαλασμένο.
Αν έχετε ένα πολύμετρο, έχετε τη δυνατότητα να τσεκάρετε τη λειτουργικότητα του τμήματος μέσω της μέτρησης της αντίστασής του. Θα πρέπει να συγκρίνετε τις μετρήσεις που θα προκύψουν, με τις ονομαστικές τιμές που αναγράφονται συνήθως, στο τεχνικό εγχειρίδιο του αυτοκινήτου.
Θα καταλάβετε ότι ο ρυθμιστής ταχύτητας του ανεμιστήρα της καμπίνας επιβατών χρειάζεται διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
- Ο ανεμιστήρας δυσλειτουργεί.
- Λειτουργεί αποκλειστικά στην πιο μεγάλη ταχύτητα.
- Ο ανεμιστήρας ανάβει ακόμη και με κλειστό το διακόπτη της μίζας.
- Η ταχύτητα του ηλεκτρικού μοτέρ αυξομειώνεται.
- Μετά από το νυχτερινό παρκάρισμα, η μπαταρία του οχήματος αποφορτίζεται πλήρως.
Αιτίες βλαβών του ρυθμιστή ταχύτητας του ανεμιστήρα της καμπίνας επιβατών
Συνήθως, οι βλάβες του ρυθμιστή προκαλούνται από την επίδραση υψηλών θερμοκρασιών. Η υπερθέρμανση, συχνά, προκαλείται από τη λειτουργία του ανεμιστήρα σε χαμηλές στροφές, τη μη έγκαιρη αλλαγή του φίλτρου, καθώς και από τις πολύ θερμές καιρικές συνθήκες.
Σε κάποιες περιπτώσεις, το κάψιμο του ρυθμιστή προκαλείται από το μπλοκάρισμα της φτερωτής του ανεμιστήρα.
Η υγρασία και η βρωμιά, επιφέρουν καταστροφικές συνέπειες στις επαφές της πλακέτας τυπωμένου κυκλώματος του ρυθμιστή. Αν το περίβλημά του, υποστεί απώλεια της ακεραιότητάς του εξαιτίας κάποιας μηχανικής βλάβης, αυξάνεται ιδιαιτέρως το ενδεχόμενο διάβρωσης των στοιχείων του ρυθμιστή. Επίσης, οι μεταβολές της θερμοκρασίας συνδράμουν στην συσσώρευση νερού εντός του ρυθμιστή. Το τμήμα ενδέχεται, επίσης, να χαλάσει εξαιτίας της οξείδωσης του άξονα του ηλεκτρικού μοτέρ.
Τα στοιχεία στερέωσης του τμήματος, ενδέχεται να χαλαρώσουν εξαιτίας της αύξησης των κραδασμών, γεγονός το οποίο συνεπάγεται την αναξιόπιστη στερέωση του συνδέσμου και του μπλοκ των ακροδεκτών.
Αντικατάσταση του ρυθμιστή ταχύτητας του ανεμιστήρα της καμπίνας επιβατών
Ο ρυθμιστής ταχύτητας του ανεμιστήρα δεν επισκευάζεται. Όταν προκύψει κάποια βλάβη, το τμήμα θα πρέπει να αντικατασταθεί. Η διαδικασία της αλλαγής του απαιτεί αρκετό χρόνο, όμως έχετε τη δυνατότητα να την πραγματοποιήσετε και μόνοι σας, ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:
- Βγάλτε το ντουλαπάκι του συνοδηγού, αφού ξεβιδώσατε τις βίδες του, βγάλτε την ταινία στερέωσης και αφαιρέστε το αμορτισεράκι.
- Αφαιρέστε το σύστημα αυτόματης χρήσης του τηλεφώνου (hands-free), αν υπάρχει.
- Βγάλτε το κάτω μέρος του κουτιού του ντουλαπιού του συνοδηγού μαζί με το φωτάκι.
- Αφαιρέστε τη μονάδα κίνησης του σερβό για το δεξί πτερύγιο του συστήματος EGR.
- Ξεσφίξτε τους συνδέσμους της βάσης του πτερυγίου και βγάλτε το.
- Βγάλτε τη φίσα της καλωδίωσης από το περίβλημα του ρυθμιστή.
- Ξεβιδώστε τις πλαστικές βίδες ασφαλείας του ρυθμιστή και αποσυναρμολογήστε το τμήμα. Μετά, βάλτε τον καινούριο στη θέση του.
Ορισμένες φορές, χρειάζεται να βγάλετε το φίλτρο καμπίνας και τον ανεμιστήρα για να λύσετε τον ρυθμιστή. Προτού τον αντικαταστήσετε, συμβουλευτείτε το τεχνικό εγχειρίδιο του οχήματος, για να βρείτε τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσετε.