
Αισθητήρας Θερμοκρασίας Ψυκτικού Υγρού για αυτοκίνητο
Φούσκα θερμοκρασίας για
Φούσκα θερμοκρασίας: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν δυσλειτουργία του αισθητήρα θερμοκρασίας του ψυκτικού
Η τιμή της θερμοκρασίας που υποδεικνύει ο αισθητήρας, θα πρέπει να είναι αντίστοιχη της θερμοκρασίας του κινητήρα. Εφόσον το μέρος υποδεικνύει μεγάλη τιμή θερμοκρασίας, ενώ ο κινητήρας είναι κρύος και μικρή τιμή θερμοκρασίας όταν ο κινητήρας έχει ζεσταθεί, τότε το εξάρτημα θεωρείται προβληματικό. Θα πρέπει, λοιπόν, να ελεγχθεί η τάση του αισθητήρα με τη χρήση ενός βολτόμετρου. Η τιμή της τάσης του τμήματος όταν είναι κρύο, θα πρέπει να είναι 3 Βολτ κατά μέσο όρο. Η τάση θα πρέπει να πέσει στα 0,5 Βολτ εφόσον η θερμοκρασία ανέβει. Αν κατά τον έλεγχο αυτό, διαπιστώσετε πως η τιμή της τάσης βρίσκεται άνω του ορίου, τότε δεν υφίσταται γείωση. Αν η τιμή τάσης είναι μηδενική, σημαίνει πως δεν υφίσταται τάση εισόδου ή ότι υπάρχει βραχυκύκλωμα στην καλωδίωση.
Θα καταλάβετε ενδεχομένως ότι ο αισθητήρας θερμοκρασίας του ψυκτικού απαιτεί διαγνωστικό έλεγχο, βάσει των παρακάτω σημαδιών:
- Σημαντική αύξηση της κατανάλωσης καυσίμων.
- Υπερβάλλουσα ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα στα καυσαέρια.
- Προβλήματα εκκίνησης του κινητήρα.
- Ασταθής λειτουργία του κινητήρα.
- Σημαντική αύξηση της ηλεκτρικής αντίστασης του τμήματος.
- Αύξηση των σ.α.λ. στο ρελαντί.
Επιπλέον, θα πρέπει να γίνεται έλεγχος της λειτουργικότητας του αισθητήρα, εφόσον ο κινητήρας υπερθερμάνθηκε ή αλλάχτηκε.
Αιτίες δυσλειτουργιών του αισθητήρα θερμοκρασίας του ψυκτικού
Ο αισθητήρας θερμοκρασίας του ψυκτικού, λειτουργεί σε σχετικά αντίξοες συνθήκες, καθώς βρίσκεται διαρκώς εκτεθειμένος στην επιβλαβή επίδραση χημικών ουσιών, αλλαγών θερμοκρασίας και τάσης, καθώς δονήσεων. Ως τα πιο ευαίσθητα τμήματα του αισθητήρα χαρακτηρίζονται οι τσιμούχες, τα στοιχεία στερέωσης και η καλωδίωση.
Με το πέρασμα του χρόνου, οι τσιμούχες , μιας και έρχονται διαρκώς σε επαφή με το ψυκτικό μέσο, χάνουν τα αρχικά τους χαρακτηριστικά, φθείρονται ή ραγίζουν και παύουν να είναι λειτουργικές. Το χάσιμο της στεγανότητας του συστήματος ψύξης του κινητήρα, επιφέρει πλήθος δυσλειτουργιών. Αν λοιπόν εντοπίσετε κηλίδες ψυκτικού υγρού κοντά στον αισθητήρα, ο αισθητήρας θα πρέπει να αλλαχτεί άμεσα. Ορισμένες φορές, προκύπτουν βλάβες λόγω εσφαλμένης τοποθέτησης, όπως π.χ. η εφαρμογή υπερβολικής ροπής σύσφιξης κατά το βίδωμα του τμήματος, κάτι που μπορεί να δημιουργήσει κενά, ανάμεσα στο σώμα του τμήματος και στη θέση τοποθέτησής του.
Τα κλιπ και οι επαφές του τμήματος, είναι ιδιαίτερα επιρρεπή στη διάβρωση. Ενδέχεται, επίσης, να καταστραφούν λόγω μεταβολών τάσης στο ηλεκτρικό κύκλωμα ή λόγω βραχυκυκλώματος.
Κάποιες φορές, ενδέχεται ο αισθητήρας να σπάσει σχεδόν μόλις τοποθετηθεί. Γεγονός που οφείλετε σε ελαττωματική κατασκευή ή λόγω χρήσης ανταλλακτικών κακής ποιότητας.
Αντικατάσταση του αισθητήρα θερμοκρασίαςτου ψυκτικού
Τις περισσότερες φορές, το τμήμα δεν επιδέχεται επισκευή και χρειάζεται να αλλαχτεί με το που εμφανιστούν προβλήματα. Μπορείτε εύκολα να το αλλάξετε και μόνοι σας. Για να το κάνετε αυτό, χρειάζεται να αποσυνδέσετε τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας και να αποκτήσετε πρόσβαση στο σημείο που βρίσκεται ο αισθητήρας. Ενδεχομένως, να χρειαστεί να βγάλετε το φίλτρο αέρα. Στη συνέχεια, θα ρέπει να αφαιρεθούν οι ακροδέκτες από τον σπασμένο αισθητήρα, ξεβιδώνοντας το μπλοκ τους. Μετά, θα πρέπει να αλλάξετε το προβληματικό τμήμα με ένα καινούριο, να συνδέσετε τα καλώδια και να επανατοποθετήσετε ό,τι αφαιρέσετε στη θέση του.