
Καπάκι βαλβίδων αυτοκινήτου
Καπάκι βαλβίδων για
Καπάκι βαλβίδων: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα εντοπίσετε τυχόν ζημιές της κεφαλής των κυλίνδρων
Ο διαγνωστικός έλεγχος του τμήματος χαρακτηρίζεται πολυσύνθετος και χρονοβόρος, ενώ απαιτεί τη χρησιμοποίηση ειδικού εξοπλισμού μέτρησης. Για αυτό, είναι προτιμότερο να απευθύνεστε στους ειδικούς. Μπορεί να γίνει σε διάφορα στάδια. Πρώτα, μετριούνται οι γεωμετρικές παράμετροι των εξαρτημάτων της κεφαλής των κυλίνδρων - οι δακτύλιοι των ωστηρίων των βαλβίδων και οι ίδιες οι βαλβίδες, και ελέγχεται η θέση τους σε σχέση με το σώμα τη κεφαλής των κυλίνδρων. Μετά, γίνεται αξιολόγηση της κατάσταση της κοιλότητας ψύξης της μονάδας. Τυχόν ρωγμές, κοιλότητες, πόροι και παραμόρφωση του μετάλλου, υποδεικνύουν ότι χρειάζεται επισκευή ή αλλαγή. Για τον εντοπισμό μη ορατών ζημιών, γίνεται χρήση ειδικού εξοπλισμού, ο οποίος επιτρέπει τον εντοπισμό τυχόν διαρροής στους αυλούς ψύξης.
Μπορείτε να καταλάβετε ότι η κεφαλή των κυλίνδρων απαιτεί διαγνωστικό έλεγχο, από τα παρακάτω σημάδια:
- Υπερθέρμανση του κινητήρα.
- Ρεταρίσματα κατά τη λειτουργία του κινητήρα.
- Οσμή καυσαερίων κάτω από το καπό.
- Κηλίδες λαδιού στο ψυκτικό υγρό.
- Εμφάνιση λευκού πυκνού καπνού στην εξάτμιση.
- Εξωτερικοί ήχοι όταν λειτουργεί ο κινητήρας.
- Διαρροές λαδιού κάτω από το καπάκι της κεφαλής των κυλίνδρων.
Αιτίες ζημιών της κεφαλής των κυλίνδρων
Οι πιο πολλές ζημιές της κεφαλής των κυλίνδρων, ιδίως οι ρωγμές στον εκκεντροφόρο άξονα και η επιτάχυνση της φθοράς των ωστηρίων των βαλβίδων, προκαλούνται λόγω της μη τήρησης των οδηγιών χρήσης του οχήματος, γεγονός το οποίο προσαυξάνει κατά πολύ την καταπόνηση του κινητήρα. Ο ιδανικός τρόπος λειτουργίας του κινητήρα, είναι η οδήγηση σε μεσαίες σ.α.λ., διότι η οδήγηση με χαμηλές στροφές, σε κάποια οχήματα, κάνει την αντλία λαδιού να δουλεύει σε χαμηλή ροή, λιπαίνοντας τα τμήματα ανεπαρκώς, ενώ οι υψηλές στροφές μεγαλώνουν τις τριβές και τη λειαντική φθορά στα τμήματα του κινητήρα. Το χειμώνα, μην ξεκινάτε να οδηγείτε χωρίς να προθερμάνετε τον κινητήρα.
Επίσης, η αιτία πολλών ζημιών της μονάδας είναι η υπερθέρμανση του κινητήρα. Οι υπερβολικά μεγάλες θερμοκρασίες, συνεπάγονται την παραμόρφωση του σώματος της κεφαλής των κυλίνδρων, γεγονός το οποίο χαλάει τη στεγανότητα ανάμεσα στο μπλοκ των κυλίνδρων και την κεφαλή τους, συμβάλλοντας έτσι, στην πρόωρη φθορά του συστήματος ψύξης και των στοιχείων του κινητήρα. Επίσης, οι απότομες μεταβολές της θερμοκρασίας προσαυξάνουν τον κίνδυνο δημιουργίας ρωγμών στους αυλούς ανάμεσα στα συστήματα ψύξης και λίπανσης. Η εισαγωγή λαδιού στο σύστημα ψύξης περιορίζει την απόδοσή του, μεγαλώνοντας το ενδεχόμενο υπερθέρμανσης του κινητήρα. Επίσης, η διείσδυση αντιψυκτικού στο κάρτερ, χαρακτηρίζεται πολύ πιο επικίνδυνη. Στην εν λόγω περίπτωση, η λειτουργία του οχήματος θα πρέπει άμεσα να διακοπεί.
Η χρησιμοποίηση χαμηλής ποιότητας ψυκτικού μέσου και λαδιού, ή η μη έγκαιρη αλλαγή τους, επιφέρει πρόωρο φράξιμο των σχετικών καναλιών και συνδράμει στη συσσώρευση επικαθίσεων άνθρακα στην επιφάνειά τους.
Επισκευή της κεφαλής των κυλίνδρων
Το αν και κατά πόσο επισκευάζεται η κεφαλή των κυλίνδρων, καθορίζεται από τους επαγγελματίες κατά το διαγνωστικό έλεγχο. Ορισμένες φορές, η αλλαγή των φλαντζών στις κορόνες των βαλβίδων, των βαλβίδων, των βάσεών και των οδηγών τους και ο καθαρισμός των αυλών από τις επικαθίσεις αιθάλης και τους ρύπους αρκεί για την επαναφορά της λειτουργικότητας της μονάδας. Τυχόν μικρορωγμές επιδιορθώνονται με συγκόλληση και οι επιφάνειες των βαλβίδων με τρίψιμο. Εφόσον το τμήμα παραμορφωθεί και αν τα φρεάτια των βάσεων των δακτυλίων των βαλβίδων φθαρούν ή η φθορά τους είναι σοβαρή, η κεφαλή των κυλίνδρων απαιτείται να αλλαχτεί.
Αντικατάσταση της κεφαλής των κυλίνδρων
Για να αποσυναρμολογηθεί η κεφαλή των κυλίνδρων, χρειάζεται να αφαιρεθούν πολλά στοιχεία και μονάδες, καθώς και να αποστραγγιστούν τα υγρά. Όταν την τοποθετείτε στη θέση της, είναι αναγκαίο να σφίξτε τις βίδες στερέωσης με συγκεκριμένη ροπή, σύμφωνα με τη διάταξή τους. Η εν λόγω διαδικασία είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη και κρίσιμη. Κατά συνέπεια, η κεφαλή των κυλίνδρων θα πρέπει να αλλάζεται σε κάποιο εξειδικευμένο συνεργείο.