
Βαλβίδα εκτόνωσης αυτοκινήτου
Βαλβίδα εκτόνωσης για
Βαλβίδα εκτόνωσης: χρήσιμες πληροφορίες
Πώς θα ανακαλύψετε τυχόν βλάβη της βαλβίδας εκτόνωσης του κλιματισμού
Για να ανακαλύψετε τυχόν βλάβες, θα πρέπει να τσεκάρετε αν υπάρχει διαφορά στην πίεση, κάνοντας χρήση των συσκευών που είναι κατάλληλες για τη συντήρηση του συστήματος κλιματισμού. Αρχικά, συνδέστε τη μονάδα συντήρησης του κλιματισμού στις ανάλογες υποδοχές, αποσυνδέστε το ντουλαπάκι του συνοδηγού και συνδέστε τους μετρητές πίεσης. Ακολούθως, τοποθετήστε ένα θερμόμετρο κοντά στον αγωγό εισαγωγής αέρα και ένα άλλο, στο κεντρικό πλέγμα. Ανοίξτε το καπό, τις μπροστινές πόρτες, εκκινήστε τον κλιματισμό στο ισχυρότερο επίπεδο και ανεβάστε την ταχύτητα περιστροφής του ηλεκτρικού μοτέρ στις 1.500 σ.α.λ. Αφήστε το σύστημα να λειτουργήσει για 10 λεπτά με τις παραπάνω ρυθμίσεις και μετρήστε την πίεση και τη θερμοκρασία. Αν η μέτρηση της πίεσης διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από τις φυσιολογικές τιμές, το τμήμα είναι χαλασμένο. Μετά κάντε έλεγχο στη βαλβίδα εκτόνωσης, για να δείτε αν η βαλβίδα είναι παγωμένη ή βρώμικη.
Θα κατανοήσετε ότι η βαλβίδα εκτόνωσης του κλιματισμού απαιτεί διαγνωστικό έλεγχο από τα παρακάτω σημάδια:
- Περιοδική απενεργοποίηση του συμπιεστή.
- Αστάθεια στη λειτουργία του συστήματος ψύξης.
- Οι μετρήσεις της πίεσης της κεφαλής και της πίεσης αναρρόφησης, είναι χαμηλότερες από τις φυσιολογικές.
- Εισροή υπερβολικής ποσότητας ψυκτικού μέσου στον εξατμιστή.
- Επικάλυψη πάγου στις σωλήνες και τον εξατμιστή.
- Παραμονή της βαλβίδας σε ανοικτή θέση για μεγάλο χρονικό διάστημα.
- Συχνή παροχή ψυχρού αέρα.
Αιτίες βλαβών της βαλβίδας εκτόνωσης του κλιματισμού
Οι μηχανικές κρούσεις, η επίδραση του ατμοσφαιρικού κλίματος και η λανθασμένη τοποθέτηση ή ρύθμιση των βαλβίδων, αποτελούν τις βασικότερες αιτίες βλάβης ή δυσλειτουργίας του τμήματος. Η χρήση λανθασμένου τύπου ψυκτικού μέσου, επιφέρει το μπούκωμα του συστήματος και το μπλοκάρισμα της ράβδου κίνησης της βαλβίδας εκτόνωσης. Το μπούκωμα του φίλτρου και η εισροή αέρα ή υγρασίας στο σύστημα κλιματισμού, επιφέρει επίσης, το σπάσιμο της βαλβίδας. Η υπερβολικά μικρή διατομή ροής του ακροφυσίου της βαλβίδας εκτόνωσης ή η λανθασμένη τοποθέτηση και ρύθμισή της, θα οδηγήσει από τη μία σε πρόωρη βλάβη της βαλβίδας, αλλά από την άλλη και στη λανθασμένη λειτουργία ολόκληρου του συστήματος κλιματισμού του οχήματος.
Επισκευή και αντικατάσταση της βαλβίδας εκτόνωσης του κλιματισμού
Η επισκευή απευθύνεται, απλώς, στον καθαρισμό των ρύπων από το τμήμα. Αν υπάρχουν άλλες βλάβες, η βαλβίδα θα πρέπει να αλλαχτεί. Για να αλλαχτεί, αφαιρέστε το ντουλαπάκι του συνοδηγού και τον εξατμιστή. Αν χρειαστεί, το ψυκτικό μέσο μπορεί να ανανεωθεί με τη χρήση της μονάδας συντήρησης του κλιματισμού. Στη συνέχεια, θα πρέπει να βγει το χαλασμένο τμήμα και να τοποθετηθεί ένα νέο. Πριν το τοποθετήσετε, ωστόσο, θα πρέπει να επαλειφθεί με λάδι και να τοποθετηθούν νέες τσιμούχες. Το νέο τμήμα τοποθετείται με την αντίστροφη διαδικασία.